Folyamatban van az Activision Blizzard Microsoft általi felvásárlásában érdekelt és ellenérdekelt felek, valamint az üzletet blokkolni szándékozó Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) bírósági meghallgatása, minek során számos bizonyíték került elő, köztük az egyik vagy a másik oldal narratíváját erősítő e-mailek is. Ezekből pedig nemcsak az derült ki, hogy Jim Ryan szerint valójában nincs miért aggódnia a Sonynak a tervezett akvizíció miatt, hanem az is, hogy az Activision Blizzardon, valamint az időközben megszerzett ZeniMax Medián (a Bethesda anyavállalata), Compulsion Gamesen, Double Fine Productionsön, inXile Entertainmenten, Ninja Theoryn, Obsidian Entertainmenten, Playground Gamesen és Undead Labsen túl számos másik stúdió került még a redmondiak célkeresztjébe egy újabb nagy kiadóval, a Segával együtt.
A belső levelezés alapján Phil Spencer 2020 novemberében azzal a kéréssel fordult Satya Nadellához, a Microsoft ügyvezetőjéhez, valamint Amy Hoodhoz, a cég pénzügyi igazgatójához, hogy megkereshesse a Sega Sammyt egy esetleges felvásárlás miatt. Spencer azzal érvelt a Sonicot is birtokló kiadó mellett, hogy a globálisan vonzó címekből álló, kiegyensúlyozott portfóliója segítené az Xbox Game Pass ügyét mind konzolon, mind azon kívül, valamint ezzel komoly előrelépést tennének az ázsiai piacon, ahol lokalizált tartalmak híján a legapróbb sikerre sincs kilátás.
Nem világos, hogy sor került-e bármiféle megbeszélésre Spencerék és a Sega Sammy között, de egy két évvel ezelőtti, szintén bizonyítékként felhasznált dokumentum alapján a Sega változatlanul ott szerepelt a Microsoft által kiszemelt cégek listáján, amelyek a PC-től a konzolon át a mobilokig elég széles területét fedik le a videojáték-iparnak. A Redmondiak vissza akarták csábítani a Destiny franchise fölött bábáskodó Bungie-t (a Halo eredeti fejlesztői végül a Sonynál kötöttek ki), valamint be akarta kebelezni a Take-Two istállójába került Zyngát is. Ezeken felül a sokáig a Hitman széria útját egyengető, most pedig egy James Bond-játékon, valamint az Xbox-exkluzív Project Dragonon ügyködő IO Interactive, a Thunderful (Steamworld franchise), a Supergiant Games (Hades), a Niantic (Pokémon GO), a Playrix (Township) és a Scopely szerepelt még Spencerék bevásárlólistáján.
Hasonlóképpen rajta tartották a szemüket a főként PC-n erős Paradox kiadón (Europa Universalis, Crusader Kings, Stellaris stb.), a Cryteken (Crysis), a Playdeaden (Inside), a People Can Flyon (Outriders), a Larian Studios-on (Baldur's Gate 3), a 11 bit Studioson (Frostpunk), a Rebellionon (Sniper Elite), a Bohemia Interactive-on (ARMA), a Manticore Gamesen (Core), az A44 (Ashen), a Bonfire Studioson, a Counterplay Gamesen (Godfall), a Dreamhavenön, az Ember Laben (Kena: Bridge of Spirits), a Facepunch Studioson (Rust), a Fatsharkon (Vermintide), a Ghost Ship Gamesen (Deep Rock Galactic), a Hazelight Studioson (It Takes Two), a Heart Machine-en (Hyperlight Drifter), a Hello Gamesen (No Man's Sky), a Moon Studioson (Ori), a Mundfishen (Atomic Heart), a Proletariaton (Spellbreak), a Striking Distance Studioson (The Callisto Protocol), a Team Cherryn (Hollow Knight), a Behaviour Interactive-on (Dead By Daylight), a Remedy Entertainmenten (Alan Wake). Sőt még a Housemarque (Returnal) is a célkeresztben volt, mielőtt a Sony lecsapott rá.
Azt nem tudni, hogy továbbra is potenciális akvizíció célpontjaként kezelik-e a felsoroltakat, de érdekes látni, hogy mely területeken akarta a felhozatalát erősíteni a Microsoft.