Hivatalosan 2020 szeptemberében indult el az Xbox felhő alapú szolgáltatása, aminek köszönhetően akár mobilon és Mac-en is játszhatunk konzolokra és PC-kre megjelent játékokkal, méghozzá úgy, hogy csak az Xbox Game Pass Ultimate havidíját kell kifizetnünk, ami a játékokat eleve magában foglalja. Ár-érték arányban kétségtelenül ez a legjobb, és ez működik a leginkább fenntarthatóan - valószínűleg nem jut majd a Stadia sorsára.
Azt viszont mindenki, aki próbálta már bármelyik felhő alapú szolgáltatást használni, tudja, hogy még a legstabilabb, leggyorsabb nettel sem olyan az élmény, mintha a játékokat helyben futtatnánk.
Ezzel a Microsoft is tisztában van. Az Egyesült Királyság versenyhivatalának benyújtott 33-oldalas dokumentumban kitértek arra is, hogy a technológia még új és kiforratlan, és ugyan a jövőben a hardveres eltérések veszíthetnek jelentőségükből, ma még a cloud gaming nem elég csábító a fogyasztók számára - tehát nem elég ahhoz, hogy elhódítson játékosokat a PlayStationtől.
A Microsoft azt szeretné, hogy a felhő alapú játék a lehető legszélesebb körben elérhető legyen, de a fogyasztói szokásoknak meg kell változnia ahhoz, hogy sikeressé váljon. Nem a bezárkózásban, hanem a nyitottságban látják a jövőt, így a konkurenseknek nincs mitől tartani.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.