A Reuters legutóbbi jelentése szerint nagy változások vannak a nagy kiadók hozzáállásában. Több forrásra hivatkozva is úgy értesült a magazin, hogy a Microsoft nagyobb befektetésekkel szeretné támogatni a kínai játékfejlesztést, részben a Genshin Impact sikerei miatt.
A Microsoft látszólag megbánta a miHoYoval történteket. A Genshin Impact fejlesztése alatt ugyanis a stúdió felkereste a zöld csapatot, de nem sikerült megegyezniük semmiben, így nem jött össze a partneri kapcsolat. A Sony nagyon jól járt ezzel.
Most úgy tűnik, hogy mind a Microsoft, mind a Sony keresnek kínai stúdiókat, hogy a játékaikat benyomhassák a Game Passbe és a PlayStation Plusba. Az előbbi a közelmúltban bővült egy NetEase játékkal, a Naraka: Bladepointtal, ami júniusban jelent meg Xbox Series X/S-re. A játék még Game Pass nélkül is 10 millió példányban kelt el.
Elnézve az ázsiai piac terjeszkedését nem meglepő, hogy a két óriás most kapálózni próbál. A Sony egyértelmű előnnyel indul ezen a területen, de a Microsoft kezében lévő Game Pass egy akkora fegyver, amivel könnyen megfordíthatja a dolgot.