Távolról sincs még vége annak a racionalizálási folyamatnak, ami az IT szektorban több mint tízezer állás megszűnéséhez vezetett tavaly - erre világított rá a Microsoft bejelentése is, amire azt követően került sor, hogy a cég értéka a történelem folyamán másodikként (erre korábban csak az Apple volt képes) átütötte a 3 billió dolláros plafont. Ennek szellemében a Microsoft Gaming mintegy 22 ezer munkatársa közül 1900 főnek mondtak fel, megszüntetve a párhuzamosságokat (ne feledjük, hogy a 3 hónapja bekebelezett Activision Blizzard tradicionális kiadó volt saját marketing, pr és egyéb, immáron feleslegessé vált részlegekkel).
Persze a közösségi médiában megjelent posztok és a linkedIn-profilokon nyomon követhető változások alapján számos fejlesztő is elveszítette az állását, és legalább egy játék már áldozatul esett a karcsúsításnak. Igaz, több jel is arra utal, hogy a redmondiak beavatkozása nélkül is ez a sors várt a Blizzard Project Odyssey kódnéven futott túlélőjátékára.
Az elmúlt órákban napvilágra került beszámolók alapján két területet különösen megtépázott a tömeges leépítés. A Windows Central szerkesztője, Jez Corden tudomása szerint az Activision Blizzard ügyfélszolgálata tulajdonképpen megszűnt létezni, és ezt a feladatkört a jövőben nagyrészt külső, és ami kiemelten fontos, külföldi (vagyis minden bizonnyal olcsóbban dolgozó) partnerekkel végeztetné a Microsoft.
De a vezetőség által meghozott döntések között van egy másik, aminek a hatása jóval túlmutat ezen, és világossá teszi, hogy a Microsoft milyen jövőt képzel ez az Xbox ökoszisztéma számára. Amennyiben ugyanis igazat szóltak a forrásai, bedaráltak minden részleget, aminek szerepe volt abban, hogy lemezes Xbox játékok kerüljenek a boltok polcaira. Figyelembe véve az optikai meghajtó nélküli Xbox Series X-ről kiszivárgott információkat, nehéz nem arra a következtetésre jutni, hogy a redmondiak még ebben a generációban leszámolnának a kézzelfogható adathordozókkal.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
A nem is oly távoli jövő tehát a jelek szerint teljesen digitális, és hiába fizetünk értük, már semmilyen kontrollt nem gyakorlunk a játékaink felett. Tudjuk, hogy az EULA és a hatályos jogszabályok szerint csak a használat jogát vesszük meg, tulajdonjogot nem szerzünk, ám a lemezes játékokkal még megvan/megvolt annak az illúziója, hogy birtokoljuk is őket. Ennek azonnal vége, amint megérkezik az első olyan konzolgeneráció - és most már egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a következő lesz az -, amelyikben már nincs helye Blu-ray olvasóknak. Ekkor pedig nemcsak abba kell beletörődnünk, hogy nem tekinthetjük a sajátunknak a játékainkat, mint ahogy a Ubisoft is szeretné, hanem abba is, hogy bármikor elvehetik őket tőlünk, mint ahogy a Ubisoft meg is teszi.