A PlayStation már a PS1 1990-es évekbeli debütálása óta meghatározó szereplője a videojáték-iparnak. A PS2 az egyik legnagyobb példányszámban eladott konzolként vonult be a történelembe, míg a PS5 eladásai a legfrissebb jelentések szerint átlépték a 65 millió példányt. Most Sony vezetői megerősítették, hogy a következő években is a hagyományos konzolpiac marad a középpontban.
Hideaki Nishino, a Sony Interactive Entertainment társelnöke a Famitsu magazinnak adott interjújában beszélt a vállalat konzolstratégiájáról. Elmondta, hogy a PS5 egyre bővülő játékkínálata és a PS4 továbbra is jelentős aktív felhasználói bázisa azt mutatja, hogy a konzolok központi szerepe megmarad. Hozzátette, hogy a PS5 élettartama még hosszú lehet, és a Sony tervezi az új generációs konzolok fejlesztését is, ahol az innováció, az árképzés és a megjelenési időpont kulcsszerepet kapnak.
Bár a Sony elsősorban a konzolpiacra koncentrál, a cég folyamatosan keresi a lehetőségeket arra, hogy új módokon érje el a játékosokat. Az utóbbi években a PlayStation elsődleges exkluzív címei, mint például a God of War: Ragnarok és a Marvel's Spider-Man sorozat megjelentek PC-n is. Emellett bemutatták a PlayStation Portalt, amely lehetővé teszi a PS5 játékok távoli elérését kézik konzolos formában. Nishino szerint ugyanakkor a felhőalapú játék nem lesz a Sony elsődleges fókuszterülete.
A PlayStation jelenlegi sikerei mellett a cég a múltat is ünnepli: idén 30 éve, hogy Japánban megjelent az első PlayStation. Ennek részeként különleges PS5 témákat és nagy akciókat kínálnak, amelyekben olyan népszerű sorozatok szerepelnek, mint a God of War, a Gran Turismo és a Horizon. Sony egyértelművé tette, hogy továbbra is a konzolok fogják vezetni a PlayStation márkát, miközben új hardverekkel és szélesebb körű elérhetőséggel próbálják megőrizni pozíciójukat a játékvilág egyik legfontosabb szereplőjeként.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.