Tömeges elbocsátások, stúdióbezárások és hatalmasat bukó AAA-játékok jelzik, hogy a játékipar történelmének egyik legrosszabb időszakát éli jelenleg, ráadásul a bevételek tekintetében is nehézségekbe ütközhet: az amerikai értékesítési adatokat követő cég, a Circana előrejelzése szerint 2 százalékkal csökken a játékra fordított összeg, és ez a legoptimálisabb becslés.
Miután a Microsoft 1900 alkalmazottnak intett búcsút, Phil Spencer elmondta, hogy az iparágnak nem sikerült növelnie a közönségét az elmúlt években, különösen konzolokon. Egyes elemzők szerint a megmentő a Rockstar következő nagy dobása, a Grand Theft Auto 6 lehet.
A GamesIndustry.biz-nek adott interjút a Circana elemzője, Mat Piscatella, aki elmondta, hogy a Rockstar nagyágyúja "megújult érdeklődést" fog kiváltani a videojátékok iránt, majd ironikusan leszögezte:
"Valószínűleg soha nem volt még ennél fontosabb dolog, ami valaha megjelent a játékiparban, szóval abszolút nincs nyomás [a játékon és a fejlesztőkön]."
Piscatella pedig nincs egyedül a véleményével. Más elemzők is egyetértenek abban, hogy a GTA 6 lehet minden idők legkelendőbb játéka, olyan slágercím, amely szórakoztatóipari rekordokat döntöget majd. 2013-ban a GTA 5-nek mindössze három napra volt szüksége ahhoz, hogy átlépje az 1 milliárd dolláros bevételt, ami rekord volt a szórakoztatóipar történetében, de a szakértők úgy vélik, hogy a Grand Theft Auto 6 ennél is nagyobbat szól, 24 óra alatt meglehet neki az 1 milliárd dollár.
És ez nemcsak a Rockstar, valamint a Take-Two pénzügyeire lesz jótékony hatással: minden olyan vállalat eredményét növelni fogja, amely videojátékok értékesítéséből profitál, legyen az az Amazon, a GameStop, a Microsoft vagy Sony, számos cég fog harcolni a részesedésért. És nem csupán azért. A GTA 6 olyan húzónév, amellyel simán el lehet adni konzolokat. A Sony a PS5 Prón keresztül lovagolhatja meg az új GTA által keltett hullámokat, és hasonlóan járhat el az Xbox is - pláne annak fényében, hogy a Grand Theft Auto 6 kezdetben nem fog PC-re megjelenni, csak konzolokra. És akkor még a GTA Online-ról nem is beszéltünk, amely szintén észvesztő tempóban fogja termelni a pénzt.
Ezeket összegezve a GTA 6 tényleg életbevágó lehet most a játékipar számára, viszont ez azt is jelenti, hogy hatalmas lehet a nyomás a Rockstar munkatársain, amit súlyosbít az is, hogy a vállalat áprilistól kezdődően az eddigi home office helyett heti öt nap irodai munkára kötelezi az alkalmazottakat, elsősorban a szivárogtatások megelőzése miatt, de a kiadói részleg vezetője, Jenn Kolbe szerint így hatékonyabb és produktívabb is a csapat, amire szükségük is lesz a GTA 6 fejlesztésének utolsó szakaszaihoz közeledve. Csakhogy korábban volt rá példa a vállalatnál, hogy rendszeres volt a crunch, így most is fennáll ennek a veszélye, ami kihatással lehet a minőségre.
Ti mit gondoltok, a Grand Theft Auto 6 érkezésével valóban fellélegezhet kicsit a játékipar?