Elnézve a Take-Two Interactive legutóbbi üzleti eredményeit, a vállalatnak nincs oka a Grand Theft Auto VI sürgetésére, hiszen a GTA 5-ből továbbra is elképesztően sokat adnak el, és akkor a Red Dead Redemption 2-ről, a Borderlands-játékokról és a mikrotranzakciókkal erősen tarkított NBA 2K szériáról nem is beszéltünk. Utóbbi kapcsán párszor meg is ütötte már magát a kiadó, például a loot boxok miatt, de többször borzolták a kedélyeket átugorhatatlan reklámokkal is.
2023 sem telt el számukra botrány nélkül: az Axios számolt be róla tavaly, hogy a kaliforniai szövetségi bíróságon egy kiskorú és az őt képviselő édesanyja azzal vádolták meg a Take-Twót és a 2K Games-t, hogy ellopják a virtuális valutát az NBA 2K játékosaitól, amikor a játékok szervereit örökre lekapcsolják az utódok megjelenése után, hiszen akkor az el nem költött valuta is megszűnik.
Márpedig a felhasználók valódi pénzt költenek ezekre, hogy aztán digitális kozmetikai cuccokat és hasonlókat szerezzenek. Azzal érveltek, hogy a vállalatnak lehetővé kellene tennie, hogy a valutát átvihessék legalább a következő címhez, mint ahogy teszi azt a Call of Duty franchise is.
Most a Game File jelentése szerint a vállalatok válaszoltak a csoportos perre, és azt állítják, hogy "a virtuális valuta nem a játékos - itt a felperes - tulajdona", hanem a kiadók által létrehozott kvázi játékpénzek, amelyekre "a kiadó szolgáltatási feltételei és felhasználói megállapodásai" vonatkoznak. A Take-Two ügyvédei ezért a kereset teljes elutasítását kérik a bíróságtól.
Érvelésük alátámasztására a végfelhasználói licencszerződésekre hivatkoznak, amelyek kimondják, hogy a játékbeli elemek, mint a virtuális valuta olyan szolgáltatások, amiket saját belátásuk szerint felfüggeszthetnek - ez az EULA pedig minden olyan alkotásban megtalálható, amiben van virtuális valuta, beleértve az NBA 2K szériát is. Az ügyvédek múlt héten nyújtották be az elutasításra vonatkozó kérelmet, de a bíróság válaszára valószínűleg márciusig várnunk kell.
Szerintetek melyik félnek van igaza?