Azt, hogy a játékfejlesztés nem olcsó mulatság, rendszeresen az orrunk alá dörgölik a nagy kiadók, amikor épp a növekvő költségekre hivatkozva emelnek árat. Amiben nyilván van is valami, hiszen mostanra jócskán megnőtt az AAA kategóriás alkotások fejlesztéséhez szükséges idő, 3-5 év helyett inkább minimum 7-tel érdemes számolni, pláne akkor, ha új IP-ról van szó, nem pedig egy meglévő alapokra építkező folytatásról.
Ennek tükrében nem is olyan megdöbbentő, hogy a munkatársak fizetését, a marketinget, a forgalmazást és minden egyéb költséget is beleszámolva több százmilliós büdzsékről hallani. A Destiny például 500 millióba kerülhetett, akárcsak a Halo Infinite, de a még mindig készülő Star Citizen is felemésztett már fél milliárd dollárt. Szintén sokat költöttek a Cyberpunk 2077-re és az első Call of Duty: Modern Warfare 2-re, az előbbire 330 millió dollárt fordított a CD Projekt RED, az utóbbira pedig 310 milliót tapsolt el az Activision.
Hozzájuk képest szinte már szolidnak mondható a Grand Theft Auto V 250 millió büdzséje, ami minden volt, csak nem ablakon kidobott pénz, ugyanis a megjelenést követően három nap sem kellett neki az egymilliárdos bevételi álomhatár eléréséhez. Azóta persze ennek a többszörösét is megkereste a Rockstar játéka, emiatt talán nem is olyan hihetetlen az az új keletű pletyka, amely szerint minden költséggel együtt valahol 1 és 2 milliárd dollár között lehet az az összeg, amit a Take-Two kötelékébe tartozó cég a Grand Theft Auto VI-ra szán.
Amennyiben a kiszivárgott információ helytálló, úgy a GTAVI lesz minden idők legdrágább játéka, és tekintve, hogy mekkora a franchise rajongótábora, szinte biztosra vehető, hogy már a majdani premier hetében nyereségesbe fordul.
A Rockstar eddigi legambiciózusabb projektjének költségvetését nemcsak a játék mérete indokolhatja, hanem a megjelenést felvezető marketingkampány is, amelyben az Insider Gaming információi szerint kiemelt szerepet szánnak majd Miaminak. Ez logikusnak tűnik annak fényében, hogy a városról mintázták az új történetnek állítólag otthont adó helyszínt, Vice Cityt.
Egyébként az is nagyon jól mutatja a költségek növekedését, hogy míg becslések alapján az első Grand Theft Auto mindössze 1-2 millió dollárba kerülhetett 1997-ben, a folytatása már kétszer akkora összeget emésztett fel. A Gand Theft Auto 3, a széria első 3D-s epizódja 5 millióval terhelte a cég költségvetését, és bár a Vice City kijött ugyanennyiből, a San Andreas büdzséjét ismételten meg kellett duplázni. A következő ugrást a Grand Theft Auto IV jelentette, ami már 100 millió dollárjába fájt a Rockstarnak.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.