Jelenleg a fél játékipar azon tüsténkedik, hogy valamilyen módon pénzt csináljon a legújabb őrületbe, az NFT jelenségbe beszállva, míg a másik fele (jellemzően a játékosok) pont ezt próbálják megakadályozni. Számos példát láttunk rá, hogy a fogyasztók erőfeszítései betalálnak (visszakozott már többek között a Team17, Troy Baker, a S.T.A.L.K.E.R. 2 fejlesztőcsapata és elbizonytalanodott az EA is), de az is előfordul, hogy süket fülekre találnak a visszajelzések (a Ubisoft egyenesen odáig ment, hogy kvázi lebutázta az ellenzőket).
Hogy mi az az NFT, azaz a nem helyettesíthető tárgy, arról korábban részletesen értekeztünk, a lényeg az, hogy olyan digitálisan tárolt alkotás, amiből csak egy létezik, amihez a kriptovaluták alapjául szolgáló blokklánc-technológiát hívták segítségül. Ilyen lehet például egy mém, amit millióan használnak a világon, viszont csakis az mondhatja magáénak, akié az NFT.
Erre a meglehetősen ingoványos talajra ugrott rá páros lábbal a GameStop áruházlánc. Az egyik legnagyobb videojátékbolt-hálózat ugyanis a saját virtuális piacterét szeretné megvalósítani, ahol természetesen virtuális tárgyakat árusítanának (digitális ingatlanokat, fegyvereket, karakterskineket). A GameStop úgy szeretné magához édesgetni a résztvevőket, hogy létrehoz egy akár 100 millió dollárt is elérő alapot a szolgáltatást használó játékfejlesztők számára.
Az NFT-piactér várhatóan még ebben az évben elindul az Immutable X platformra épülve, amely a népszerű Ethereum blokklánc-technológián alapul. A Gods of Chain nevű NFT-kártyajáték mögött álló Immutable - megelőlegezve a környezetvédők támadását - ígéretet tett arra, hogy a szén-dioxid kibocsátást a környezetvédelmi költségek kifizetésével kompenzálja.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Szerintetek a GameStop kezdeményezését is elsöpri majd a népharag vagy végigviszik a tervet?