A Facebook azt tervezi, hogy reklámokat csempész az Oculus Quest játékokba és alkalmazásokba a következő hetekben.
A hirdetések célzására a Facebook profilokban található adatokat fogják felhasználni, így alapvetően mindenki olyan reklámokat talál majd, melyek relevánsak lehetnek a fogyasztói szokásaik és érdeklődési köreik szempontjából.
A cég ígérete szerint a magánbeszélgetésekhez hasonló érzékeny adatokhoz nem fognak hozzányúlni.
Az Oculus blogposztja szerint a virtuális térbe rejtett hirdetésekre azért van szükség, mert "ez kulcsfontosságú része lesz egy fenntartható platform üzemeltetésének". Nos, ezt ismerjük.
A fejlesztők ígérete szerint a reklámok célzásához nem fognak Oculusból származó adatokat használni, szóval a nem, magasság, súly és hasonló infók állítólag biztonságban vannak, de hát ezt nehezen tudjuk komolyan vehető ígéretnek venni.
Ami az apró pozitív oldala ennek a dolognak, hogy a reklámbevételeket részben az adott alkalmazás fejlesztői fogják megkapni.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
Egyébként az egész modell még nagyon kísérleti fázisban van. Az Oculus például még nem döntötte el, hogy be akarnak-e építeni reklámokat az Oculus Home felületre, ahogy azt sem, hogy milyen, VR-ban jobban működő reklámozási megoldásokat használhatnak a "'lapos" hirdetéseken felül. Ez még mind a jövő zenéje lesz.