David Saunderst vagy nem érdekli, hogy milyen információkat tesz közzé, vagy csak szeret felvágni, de akárhogy is a LinkedIn profilján a zászlajára tűzte a Doom Eternal bevételeit. Saunders 2017-től 2020-ig dolgozott az id Software-nél, tehát ott volt az Eternal teljes fejlesztési ciklusa alatt.
Ennek köszönhető, hogy tisztában volt a 450 millió dollárnyi bevételi adattal, amit az Eternal összehozott a megjelenését követő pályafutása első 9 hónapjában.
Az még önmagában nem kifejezetten meglepő, hogy jól teljesített a játék, mivel a 2016-os Doom reboot nagyon jól sikerült, és tapintható volt az igény a folytatásra. Az igazán izgalmas része a 450 millió dolláros számnak az, hogy ezt a lövölde mindenféle extra monetizáció nélkül termelte ki.
A Doom Eternal alapvetően az egyjátékos élményre épít, és bár van többszereplős része is, de egyáltalán nem azon van a fókusz, és nem is tartalmaz loot ládákat a multiplayer mód, sőt mikrótranzakciókat vagy csatabérleteket sem. Ugyan DLC-ket kapott a játék, de ettől függetlenül elmondhatjuk, hogy nagyon szép eredményt hozott össze úgy, hogy kihagyott mindenféle divatos mai monetizációs megoldást.
Ha a játékipar csak egy-két szereplője felfigyel erre, akkor már elért valamit az id Software ezen a piacon (nyilván persze egyébként is elég sokat elérte az elmúlt évtizedekben, de értitek), ahol a legtöbb AAA szereplő igyekszik mindenhogyan kifacsarni a játékosait.