Bár az Immortals of Aveum finoman szólva sem lett átütő siker, a Wild Heartsra pedig már senki nem emlékszik, a Dead Space remake, a Star Wars Jedi: Survivor és a sportjátékok eladásai boldoggá teszik idén az Electronic Arts vezetőségét. Van néhány olyan franchise a kiadó birtokában, amit érdemes lenne kiterjeszteni, és úgy tűnik, ezt Andrew Wilson ügyvezető is felismerte.
A Goldman Sachs Communacopia + Technology konferencián arról beszélt, a Disney-től vesznek ötleteket ahhoz, hogyan lehet egy szellemi tulajdonból (esetünkben játékból) kiindulva különféle további élményeket alkotni.
Beszélt arról is, hogy a legnépszerűbb IP-k videojátékok, az Apex és a The Sims több száz millió felhasználót ért el, és azért van nagy kulturális hatásuk, mert sokan beszélgetnek ezekről, nem pusztán játszanak velük.
A közeljövőben Wilson szerint nem új ötletekre fognak költeni, hanem 5-6 hatalmas, globális közösséget kívánnak kiszolgálni - tehát már bejáratott franchise-ok különféle módokon történő bővítésére számíthatunk. Azért a szokásos éves focijáték mellé jön még idén egy EA Sports WRC is, ami részben új, részben pedig a DiRT franchise utódja.