Nagy bajban vannak a filmstúdiók, hiszen a koronavírus-járvány miatt nem csupán megcsappant a nézők kedve a moziba járáshoz, de a bevételek szempontjából legfontosabbnak ítélt piacon, az Amerikai Egyesült Államokban egyre kevesebb mozi tart nyitva. Ez egy ördögi kör, hiszen ha nincs mit bemutatni, akkor a mozik veszteségesen üzemelnek és bezárnak, viszont ha nincs hol vetíteni és nincs kinek, akkor a stúdióknak nem éri meg kiadni a drágán elkészített filmjeiket.
A mára hatalmasra duzzadt - és már a Lucasfilmet, a Pixart, a Marvelt és a Foxot is magáénak tudó - Disney-t igencsak komolyan érinti a pandémia, így már sokadik alkalommal kényszerült arra, hogy eltolja a legnagyobb blockbustereit (mint a Fekete Özvegy) vagy éppenséggel az egyre népszerűbbé váló streaming szolgáltatására, a Disney+-ra küldje őket (mint a Mulannal tette).
A járványhelyzet egyértelműen a biztonságosan, otthonról nézhető streamingnek kedvez, amelyre a túlélés érdekében talán jobban megéri most építeni, mint valaha. Hasonló vezérelv rajzolódik ki a Disney új lépése körül is, ugyanis a vállalat bejelentette a "média- és szórakoztatóipari üzletágainak stratégiai átszervezését".
A közlemény szerint röviden arról van szó, hogy a terjesztési és kereskedelmi tevékenységekkel egy új szervezet (Media and Entertainment Distribution) foglalkozik majd, míg a tartalomgyártás három nagyobb divízió feladata lesz: a stúdiókért felelős részleget Alan Bergman és Alan Horn (Walt Disney Studios) vezetik, a sportra koncentrálót James Pitaro (ESPN) irányítja, az általános szórakoztató tartalmakat pedig Peter Rice (Walt Disney Television) menedzseli.
Mindegyik vezető a Disney jelenlegi igazgatójának, Bob Chapeknek jelent majd, de ez az információ eltörpül amellett, amely a közleményből még kiderült, ugyanis a vállalat elsődleges fókusza immáron a streaming szolgáltatásra került át. Hogy ez kevesebb mozis premiert és több Disney+-os debütálást jelent-e a filmrajongók számára, azt még korai lenne megmondani, de a streaming erősödése, a Disney+ sikere és az elhúzódó járvány mind komoly befolyásoló tényezők.
A Disney a tervek szerint december 10-én fog tartani egy virtuális eseményt a részvényeseknek, ott remélhetőleg konkrétumokat is hallhatunk arról, hogy Hollywood óriása miképpen képzeli a jövőt.