A videojátékiparban meglehetősen gyakori szokás, hogy a videojátékfejlesztőket a fizetésükön felül azért is megfizetik, ha a játék egy bizonyos átlagot elér a Metacriticen, mely a legtöbb kritikát tömörítő oldal. Rengetegen kritizálják ezt a modellt, ugyanis olyan elvárást támaszt a fejlesztőkkel szemben, melyek rengetegszer nem is rajtuk múlnak. A CD Projekt Rednél emiatt már nem kell aggódni.
A stúdiónál is volt egy hasonló küszöb, a Cyberpunk 2077-nek ugyanis 90 pontot kellett szereznie ahhoz, hogy a projekten dolgozók megkaphassák az extra pénzt. Noha a játék jelenleg épp ennyin áll, a fejlesztőknek nem kell tovább aggódniuk - a CDPR kifizeti a jó kritikák után járó pénzt.
A stúdió részéről ez egy gáláns lépés az alkalmazottakkal szemben, ugyanis jó eséllyel hamarosan befutnak azok a kritikák is, melyek a játék konzolos verzióit méltatják. A Cyberpunk 2077 ezen portjai a hírek szerint erősen kifogásolható állapotban jelentek meg, tehát jó eséllyel lefelé hajlítják majd az átlagot, így a fejlesztők egy későbbi időpontban már elesnének a fizetségüktől.
Márpedig helyzetért éppen a fejlesztőket lehet legkevésbé okolni, ugyanis a játék története és mechanikái remekül működnek, az egyetlen igazi gond a rendkívül bugosan megjelent verziók kiadása jelenti. Ezt egyértelműen a stúdió fejeseinek köszönhetjük, akik nem mérték fel rendesen, hogy mennyi idő kell a játék elkészítésével, és az elmaradást már az utolsó hónapokra elrendelt crunchcsal sem tudták behozni.
Az viszont jó hír, hogy az éjt nappallá téve dolgozó fejlesztők legalább megkapják a fizetésüket a kemény munkájukért. Ez valószínűleg részben annak is köszönhető, hogy a Cyberpunk 2077 már a megjelenés napján visszahozott minden előállítási költséget, így a stúdió innentől színtiszta nyereséget zsebelhet be.