A számítógépes és konzolos játékok piaca komoly változáson esett át az elmúlt évtizedben. A technológia fejlődése sok szereplőt vont be az iparágba, persze a fluktuáció is elég nagy. Nehéz a cégek szövevényes sorsát nyomon követni. Fúziók, felvásárlások, név- és arculatváltások érik egymást, gamer legyen a talpán, aki még tudja követni.
A Capcom elnöke, Haruhiro Tsujimoto a napokban adott exkluzív interjújában azt hangsúlyozta, hogy a játékfejlesztés sokkal költségesebb, mint a Famicom-korszakban volt, de a szoftverek ára nem követte a tendenciát, így jóval értékük alatt adják el ma őket.
Véleménye szerint mivel a bérek és az egyéb általános költségek is az egekbe szöktek időközben, törvényszerű, hogy előbb-utóbb a piaci szereplőknek is ki kell igazítaniuk mesterségesen és indokolatlanul alacsonyan tartott áraikat a fennmaradásuk érdekében. Egy AAA besorolású játék fejlesztése éveket vehet igénybe, ami többszáz milliós beruházást jelent a fejlesztőcégnek, pedig a játékok ára már egy ideje lecövekelt 50-70 dollár környékére.
Ennek belátása után az egyes cégeknek már csak azt kell megsaccolni, hogy mennyi az a pénz, amit a játékosok még hajlandóak kifizetni a termékért. Tsujimoto ezt körülbelül 80-100 dollárra tette néhány napja adott nyilatkozatában.
A közelmúltban több kiadó is árat emelt, de még nem mindenki. Reális, hogy a Take-Two, az Xbox és a Ubisoft példáját többen is követni fogják.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.