A közelmúltban már egészen szépen haladt a Microsoft a célja felé, és az újabb engedményeknek, megállapodásoknak köszönhetően a felügyeleti szervek sorra bólintottak rá az akvizícióra, azonban akadt még pár akadály, amelyek közül az egyik most nagyobb problémát jelent, mint amire számítottak: a brit versenyhivatal, a Competition and Markets Authority úgy döntött, hogy blokkolja a megállapodást, amellyel kapcsolatban természetesen a Microsoft fellebbezni fog.
Mindeközben az Activision Blizzard megosztotta a legfrissebb pénzügyi eredményeit, amelyből nem csupán az derül ki egyértelműen, hogy a Call of Duty franchise valóban remek bevételi forrás, de az is, hogy a vállalat mobilrészlege, vagyis a King, még ennél is nagyobb pénzmágnes.
A március 31-én zárult negyedéves időszakban az Activision Blizzard 2,38 milliárd dollár bevétel mellett 740 millió dolláros nyereséget könyvelhetett el (tavaly ugyanebben az időintervallumban 1,76 milliárd bevételről és 395 millió nyereségről számolt be a cég, szóval virágzik az üzlet).
A vállalat a legtöbb pénzt a mobilrészlegéből, a Kingből szerezte, amely egymagában 739 millió dollárt hozott az eltelt negyedév során. Ehhez az Activision 580 millió, a Blizzard pedig 443 millió dollárt tett hozzá. Nem meglepő hát, hogy a platformok között is a mobil végzett az első helyen (956 millió dollárral), és a PC csak a második (666 millió dollár), a konzolok pedig csupán a harmadik helyet (639 millió) csípték el. Beszédes statisztika, hogy a bevételek 91%-a a digitális eladásokból származik.
Ami a Call of Duty szériát illeti, az Activision Blizzard szerint a prémium játékeladásaik "jelentősen" megnőttek az előző év azonos időszakához képest, köszönhetően a Call of Duty: Modern Warfare 2 sikerének, továbbá a játékosok CoD-epizódokon belüli költekezése is "erőteljes" növekedést mutat a tavalyi adatokhoz viszonyítva. Újfent megerősítésre került, hogy idén számíthatunk egy teljes értékű Call of Duty részre, de a címet még nem árulták el.
Szóba került a World of Warcraft is, a vállalat úgy ítélte meg, hogy a Dragonflight kiegészítő kiadása kifizetődő volt, és a Kingnél is 11 százalékkal nőttek a játékon belüli költések, elsősorban a Candy Crush sorozatnak köszönhetően. Az Activision Blizzard összesen 368 millió havi aktív felhasználóval dicsekedett el (98 millió az Activision részéről, 27 millió a Blizzardtól, 243 millió a Kingtől), ami kétségkívül szép szám, ám négymilliós visszaesést jelent a 2022-es teljesítményhez képest.