Nem kevés kockázatot vállalt a Larian Studios a Baldur's Gate 3-mal, a Dungeons & Dragons licencet használó monumentális RPG ugyanis mind méretét, mind költségeit tekintve messze túlszárnyalt minden projektet, amin a Swen Vincke vezette csapat valaha is dolgozott. Ráadásul a kiadást is saját kezükbe vették a srácok, ami kétségkívül nagyobb kreatív szabadsággal járt, de nehezen leküzdhető kihívásokkal is. Ha a Tencent nem vásárolja be magát, akkor lehet, hogy sosem készül el a játék, amelynek éles debütjét hosszúra nyúlt korai hozzáféréses időszak előzte meg.
Mindenesetre a Baldur's Gate 3 jött, látott és győzött, amiről nemcsak a szinte egyöntetűen lelkes kritikák, vagy a még mindig lenyűgözőnek mondható egyidejű játékosszám árulkodik a steamen, hanem a bevételek is.
Nagyot fordult a világ 2022 óta, amit még 200 ezer dolláros mínuszban zárt a Larian, mivel az Irish Independent beszámolója szerint tavaly már masszív profitot hozott a Baldur's Gate 3. A teljes bevétel 427 millió euróra rúgott, ebből a Larian adózás előtti eredménye 249 millió euró volt. Az utóbbi összegben már nem szerepelnek a fejlesztési és licencköltségek.
Figyelembe véve, hogy a Larian szerint idén többen játszanak a Baldur's Gate 3-mal, mint tavaly, valószínűsíthető, hogy még jobb anyagi helyzetben vág majd neki 2025-nek a csapat, amely ahelyett, hogy elherdálná a pénzt, új projektekbe forgatja vissza. Legalább két szerepjáték készül most Vincke felügyelete alatt, és csak azt tudjuk róluk, hogy egyik sem a Baldur's Gate 4. Ha valaha folytatást szeretne a jogtulajdonos Wizards of the Coast, kénytelen lesz másik csapatot keresni.