Hirdetés

A Baldur’s Gate 3 színészei szerint az AI nem csak a hangjukat, az identitásukat is ellopja

|

Cseppet sem örülnek a technológia kibontakozásának, amivel a munkájuk is veszélybe kerülhet.

Hirdetés

Nemrégiben lepörgött a BAFTA Game Awards, a Brit Film- és Televíziós Akadémia évente megrendezésre kerülő, legjobb játékokat honoráló díjátadója, ahol természetesen a Baldur's Gate 3 is tiszteletét tette, mi több, öt kategóriát sikerült ledominálnia. Az eseményen a játék karaktereinek hangot kölcsönző színészek is megjelentek, akiket a mesterséges intelligencián alapuló szinkronhang-eszközökkel, saját hangjuk engedély nélküli reprodukálásával és felhasználásával kapcsolatban faggattak.

A Eurogamer a Baldur's Gate 3 narrátorával, Amelia Tylerrel kezdte a sort, aki elmondta, többször is belefutott abba, hogy a mesterséges intelligencia segítségével lemásolták hangját.

"Becsatlakoztam egy közvetítésbe, mert valaki felhívta rá a figyelmem, majd amikor beléptem, hallottam a saját hangomat, amivel nemi erőszakot ábrázoló pornót olvastak fel. Ilyen kaliberű dolgokkal kellett megküzdenünk a játék megjelenése óta, és őszintén szólva ez szörnyű."

- mesélte Tyler.

Hozzátette, hangjának felhasználása nem csak munkájától, hanem identitásától is megfosztja, éppen ezért úgy gondolja, annak engedély nélküli felhasználása bűncselekménynek kellene hogy minősüljön.

Hirdetés

A játék Raphaelje, Andrew Wincott elmondta, bár értékeli, hogy a különböző mesterséges intelligencián alapuló eszközök lehetővé teszik, hogy 40 órányi teljesítményért csupán 10 óra munkát kelljen végeznie, ennek ellenére elvárja, hogy a teljes 40 óráért fizessék ki.

A játék egyik kedvence, az Astarionnak hangot kölcsönző Neil Newbon valamivel optimistábbnak tűnt a hangklónozással kapcsolatban. Szerinte a mesterséges intelligencia által alkotott másolatok és a színészek tényleges alakításai között hatalmas minőségi szakadék van, éppen ezért reméli, hogy végső soron a jó ízlés győz majd.

"Nagyon sok olyan embert ismerek a játékiparban, akik szívesen dolgoznának színészekkel, az általuk hozott termék, szakértelem miatt. Nem hiszem, hogy ezt a szakértelmet programozni lehetne. Ez egy olyan dolog, ami túlmutat a nullákon és egyeseken, a képleten. Egészen varázslatos."

- fogalmazott Newbon.

Ezek alapján elég egyértelmű, hogy a Baldur's Gate 3 színészei sem akarják, hogy a mesterséges intelligencia megkeserítse szakmájukat, megfossza őket megélhetésüktől, alakításaikat művészeti értéküktől. Bár év elején fontos megállapodás született az AI-hangok videojátékokban való használatával kapcsolatban, a színészek továbbra sem lehetnek maradéktalanul elégedtettek a szabályozásokkal.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)