Tegnap a Steam publikálta a szokásos évi kimutatását, és nagy örömmel emelte ki a 2024-es adatainak egy részét. A Valve a tavalyi szezont a "növekedés évének" tekintette, és elmondta, hogy a Steames egyidejű felhasználói csúcs a 2020 márciusi eredményének kétszerese volt. Ezek a felhasználók ráadásul rekordarányban játszottak újonnan megjelent produkciókkal.
A Steamnél egyébként új játéknak tekintenek valamit, ami az adott időpont előtti 30 napban jelent meg (eladási adatoknál az előrendelést is beszámítják).
"2024 volt a platform legjobb éve, ami az új címek vásárlását illeti."
A Valve elmondása szerint 2024-ben tízszer annyi új játék kelt el, mint 2014-ben. Több mint 500 cím hozott össze 250 000 dollárnál is magasabb bevételi eredményeket, és ebből 200 az 1 millió dollárt is túllépte. Ez 27 százalékos és 15 százalékos növekedést jelent a 2023-as adatokhoz képest. A lenti grafikon is azt mutatja, hogy új játékokból mennyit adtak el évről évre.
A tényleges számok mondjuk nincsenek ott a grafikonon, ahogy az sem, hogy mennyi mikrotranzakció és egyéb bevétel érkezett a szolgáltatásalapú címekből. Ugyan rendre zárnak be a többjátékos címek (mint a Spectre Divide és a Star Wars Hunters), de folyton jönnek helyükbe újak (Throne and Liberty, The First Descendant, Once Human) melyek hetek alatt rekordbevételeket produkálnak.
A Steam legtöbb bevételt termelő játékainak listáján ugyan ott vannak a Palworld, Space Marine 2, Black Myth Wukong és társai, de mellettük ott szerepelnek az olyan nevek is, mint a Dota 2, Counter-Strike 2, Apex Legends és a többi nagy öreg. Korai lenne még a szolgáltatásalapú címeket temetni, bár tény és való, hogy remek évet zárt az ipar, ami az egyszereplős produkciókat illeti.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!