A megjelenést követő hónapokban kemény munkával már-már egyedülálló közösségi élménnyé gyúrta az Arrowhead a Helldivers 2-t, amiért PC-n még jobban lelkesednek a játékosok, mint PlayStation 5-ön, aztán jött a Sony, és porcelánboltba tévedt elefántként egy pillanat alatt lerombolta az egészet. A vállalat közlése szerint kötelező lesz összekötni Steam- és PSN-fiókunkat, amennyiben a jövőben is játszani szeretnénk a kooperatív lövölde PC-s változatával.
Ez egyébként technikai okokból az elmúlt három hónapban opcionális lehetőség volt csupán, nem pedig elvárás, viszont azt érdemes megjegyezni, hogy a megkerülhetetlen PSN-kapcsolat kezdettől fogva szerepelt a tájékoztatóban.
A vásárlók jelentős hányadának a szigorítás a legrosszabb esetben is csak azzal egyenértékű fejfájást okozhat, amennyibe egy PSN-fiók regisztrálása, majd a két account összekötése kerül. Pár perc az életükből, aztán mehet minden úgy tovább, ahogy eddig. A gondot az jelenti, hogy mostanáig a Helldivers 2-t számos olyan országban is árulták a Steamen, ahol nem elérhető a PlayStation Network. Ennek azonban vége, mától 177 országban, köztük több olyanban is, ahol egyébként van PSN, nem lehet többé megvásárolni a játékot.
Elméletileg szóba jöhetne a VPN, mint megoldás, ám ekkor a Sony a szolgáltatási feltételek megsértése miatt kitilthatja a felhasználót, és hasonlóképpen járhat el a cég akkor is, ha valaki nem a tényleges tartózkodási helyét adja meg, hanem egy másik, a PSN támogatási körébe tartozó országot, mondjuk Magyarországot.
Pillanatnyilag úgy tűnik, hogy a Steam a pórul járt vásárlóknak akkor is hajlandó visszatéríteni a vételárat, ha már túllépték a szokásos kétórás limitet, de a kedélyek továbbra sem csillapodnak. A Helldivers 2 felhasználói értékelése a Sony bejelentésére válaszként indult review bombing eredményeként drámai mértékben romlott, már csak a játékosok 53 százalék vélekedik róla pozitívan.
De a közösséggel végig nyíltan kommunikáló Arrowhead sem örül az elmúlt napok fejleményeinek, a stúdió alapítója és több fejlesztő is jelezte, hogy a döntést a Sony hozta, nekik nem céljuk kibabrálni a vásárlóikkal. Johann Pilestedt legutóbbi tweetjében megígérte, hogy a maga részéről mindent elkövet a játékosok érdekeinek érvényesítéséért, miközben a megoldásról beszélnek a kiadóval, ám az utolsó szó sajnos nem az övék.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.