A PC Gamer írójának volt olyan szerencséje, hogy leülhetett beszélgetni Jim Whitsonnal, a Creative Assembly és a Total War: Warhammer kampány dizájnerével, aki készségesen elmesélte a nehézségeket az új projekttel kapcsolatban.
"Tudjuk, hogy hogyan kell hatalmas csatákat a képernyőkre vinni, ezt csináljuk 15 éve. Voltak lovas egységeink, szekereink, elefántjaink...szóval elég szilárd alapokról indultunk. Innentől arra kellett csak figyelnünk, hogy a repülő lényeket, szörnyeket, mágiát jól valósítsuk meg" - magyarázta Whitson.
Átállni a fantasy világra nem volt egyszerű, egy nem valódi történelmen alapuló stratégiát megcsinálni is hasonló kutatással jár. "A részletekben gazdag háttérvilágot belevinni egy kampányba nagyjából ugyan olyan volt, mint a történelmi játékok esetében, amikor hosszú csak a könyveket bújjuk".
"Ezután a Game Workshop biztosította nekünk az összes szükséges modellt, játszottunk is ezekkel, hogy ráérezzünk az adott faj erősségeire és gyengéire. Mindnek megvannak a maguk taktikai eszközei. Érdekes volt ezeket beleerőszakolni a játék mesterséges intelligenciájába. Ha mondjuk egy ellenséges vámpírra rárohan a lovasság, akkor láthatod, ahogy egyből élőholtakat támaszt fel eléjük egy varázslattal."
Diplomácia tekintetében a srácok igyekeztek hűek maradni a játék történetéhez: "A sztori elején minden nép abban a tudatban van, hogy a Vampire Counts frakció kipusztult, így senkinek sincs semmiféle diplomáciai kapcsolata velük. Értelemszerűen ők semlegesként indulnak, míg a Dwarfs és Green Skins mindenkivel szemben ellenségesek. Ezen szerencsére változtathattok majd a történet folyamán."
A Total War: Warhammer május 24-én jelenik meg PC-re. Addig még eldönthetitek, hogy melyik frakció oldalán indultok csatába.