Az első pillanattól tisztában voltunk vele, hogy a Tom Clancy's The Division nem egy egyszerű akciójáték lesz, hanem szerepjáték-szerűen kell majd fejlesztenünk a karakterünket, de ennek a mikéntjéről eddig nem sok mindent tudtunk meg.
Egy új blogposztban írtak erről a játékot készítő csapat tagjai, ami hatalmas meglepetéseket ugyan nem okoz, de egy-két érdekesség azért akad benne. Ahogy azt sejthettük, a karakterünk erejét az ellenfelekhez képest elsősorban a szintek alapján becsülhetjük meg, ahogy az XP gyűjtögetésével kaphatunk új skilleket, perkeket és talenteket is a Divisionben. Bár a skillek lesznek a leglátványosabbak (olyannyira, hogy a karakterünk kinézete alapján is látszik majd, melyik skilleket választottuk ki), ezekből csak kettő lehet nálunk egyszerre, viszont a szintlépések során kis fejlesztéseket is feloldhatunk hozzájuk.
A Talentek alapvetően passzív bónuszoknak tűnnek, míg a perkek inább kényelmi funkciókat takarnak majd, mint a több inventory-hely, viszont a poszt alapján úgy tűnik, ezek közül mindet megkapjuk. Ami viszont a normál szintezésnél egy fokkal érdekesebb, az a másik XP- és szintfajta bevezetése, ami a Division egyik legfontosabb részét képező Dark Zone-okra vonatkozik.
A Dark Zone-szintek lépésétől nem leszünk közvetlenül erősebbek, de például jobb cuccokat vehetünk bizonyos árusoktól, és csak így férhetünk hozzá a legdurvább tárgyakat tartalmazó ládákhoz is. A Dark Zone rizikófaktorát pedig még tovább növeli, hogy akár el is veszíthetjük az itteni szintjeinket, ha meghalunk a zónán belül, a veszteség pedig még nagyobb, ha rogue státuszban halunk meg, tehát más ügynökök ellen fordulunk.