Hirdetés

Több Goat Simulator, kevesebb Call of Duty kellene?

|

A Paradox első embere szerint a konzumidiotizmus már maga alá temette az egész játékipart, de a fejlesztők még tehetnek a teljes elbutulás ellen.

Hirdetés

Fredrik Wester véleményét ma már olvashattátok a Trónok Harca RTS jövőjét illetően, de a Paradox CEO-ja több témában is elmondta, mi bántja a lelkét. Ő és a Paradox ügyvezető igazgatója egy kerekasztal-beszélgetésen vettek részt, ahol  a hatalmas költségvetéssel készülő játékokat, a digitális értékesítés előnyeit és hátrányait, valamint az elcsépelt franchise-ok és a megújuló indie-k versenyét tárgyalták ki.

"A verseny nagyon kiélezett. Muszáj, hogy legyen egy kis előnyöd, épp ezért mondom, hogy több Goat Simulator és kevesebb Call of Duty kéne. Sokkal egyszerűbb így betörni a piacra, megmutatni, hogy mit is csinálsz valójában. Az embereknek elege van a robbanásokból és a dubstepből. Már egy milliószor láttuk, szóval elég, ne tovább" - kezdte Wester.

Persze a Paradox nem fog fejest ugrani a buta szimulátorok világába (mert hát lássuk be, abból is láttunk már azért párat), de a menedzsment folyamatosan azon töri a fejét, hogyan tudnának kitűnni a hihetetlenül telített mezőnyből. "Azt hiszem hamarosan vissza kell majd vennie mindenkinek" - mondta Susana Meza Graham, a cég ügyvezetője. "Az elmúlt években folyamatosan megpróbáltuk egymást túlszárnyalni. Nagyobb költségvetés, több reklám, nagyobb hype, minden ami belefér. Aztán megjelenik a játék, kiderül, hogy nem tudtuk teljesíteni az elvárásokat."

Az Assassin's Creed remek példa, de Wester egy másikat is felhozott, ami jól mutatja, mekkora elvárásokat támasztanak manapság a kiadók: " Amikor a Tomb Raider megjelent, megdöntötte a Square Enix minden korábbi rekordját. Az első nap 5,3 milliót adtak el belőle, de még így 1,2 millióval voltak a cél alatt. Egy olyan célt tűztek ki, ami 30%-kal magasabb, mint amit valaha sikerült elérniük. Itt valami nincs rendjén.

Az elmúlt időszakban a Paradoxnak is szembe kellett néznie a saját korlátaival. Nemrég törölték a Runemastert, hogy helyette olyan címekre fókuszáljanak, mint a Magicka 2, a Cities: Skylines, a Hearts of Iron 4 vagy az Europa Universalis IV legújabb kiegészítője. Ők adják ki a Pillars of Eternity-t is, így bőven van mivel foglalkozniuk mostanában.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)