A használt játékok piacára szükségük van a játékosoknak, ha épp nem veti fel őket a pénz, vagy újonnan beszerezhetetlen játékra fáj a foguk. (Azt persze nem szabad elfelejteni, hogy nem a játékot magát, hanem a használat jogát vásároljuk meg a végfelhasználói szerződés szerint.) Nem csoda hát, hogy oly sokan veszik-adják a már megunt korongokat.
A kiadóknak viszont nincs ínyére a dolog, hiszen az a játékos, aki használtan és nem újonnan veszi meg a játékot, az egy másik magánszemélyt és nem a kiadót gazdagítja. Az így kieső potenciális bevétel megragadására találta ki az EA a tízdolláros projektet, minek keretében az új játékhoz ingyen járó DLC-kért használtan vett játékkal már perkálni kell. Az Ubisoft már jelezte, hogy vizsgálja ennek eredményességét, s belátható időn belül maga is alkalmazni fogja.
Újabb fejlemény viszont, hogy az EA Sports brand alatt megjelenő sportjátékok a jövőben egy úgynevezett online útlevéllel rendelkeznek majd, ami az új játékokhoz ingyen jár, a használtakhoz tíz dodóért lesz beszerezhető. A multihoz szükséges online pass megvásárlása előtt azonban tíznapos ingyenes próbalehetőség áll majd rendelkezésünkre, hogy eldönthessük, kell-e nekünk egyáltalán.
A THQ hasonló lépésre szánta el magát, bár ők egyelőre csak az UFC Undisputed 2010 újabb gyártású kópiáihoz mellékelnek egy kódot, amit aktiválni kell, ha online is szeretnénk multizni. Ingyenes próbaverzió nincs, cserébe ennek ára használt játék esetén csak öt dollár lesz.