A Thief E3-as bemutatóját követően kicsit elbizonytalanodott a lopakodós játék veterán rajongói magja, hiszen olyan funkciókat láttak a játékban, ami nem volt méltó a gyökerekhez.
Az egyik ilyen az XP-rendszer volt, ami azért is jutalmazta a játékosokat, ha látványosan öltek, vagy lőttek egy-egy fejest. "Eleinte szerettük volna a játékosok fejlődését az XP-vel meghatározni, de kiderült, hogy ez megöli a motivációt a lopásra. A Thief lényege a loot beszerzése kell hogy legyen" - mondta a játék rendezője, Nicolas Cantin.
Az Eidos folyamatosan nézi a rajongói oldalakra érkező visszajelzéseket és úgy döntöttek, hogy kiveszik a játékból ezt a rendszert és a lopásra, illetve a lopakodásra helyezik a hangsúlyt - csak ezért jutalmazzák a játékosokat. A Thiefben tehát lopkodni fogunk és a talált aranyból tudunk majd újabb felszereléseket venni. "Mindig lehetséges volt XP nélkül játszani, mint ahogy az is lehetséges, hogy anélkül vigye valaki végig a játékot, hogy akár egyetlen aranyat is elköltene, vagy egyetlen ellenséget is megölne" - nyugtatott meg mindenkit Daniel Windfeld Schmidt, a Thief pályatervezője.
A Thief megjelenése 2014 februárjában esedékes PC-re, Playstation 3-ra, Xbox 360-ra, PlayStation 4-re és Xbox One-ra. Nektek eddig hogy tetszik?