A The Witcher 3: Wild Hunt engine programozója, Przemysław Czatrowski a múlt hónapban megrendezett GDC-n megmutatta a közönségnek, hogyan használja a csapat az Umbra 3 erejét ahhoz, hogy felépítsék a játék csodálatos világát.
A trükk lényege, hogy a CD Projekt RED csökkentette a grafikus kártyák terhelését azzal, hogy motorral csak azokat a grafikai elemeket rajzoltatja ki, melyeket a játékosnak adott időpillanatban látnia kell. A folyamat úgy működik, hogy bizonyos adathalmazok tartoznak a világ egy-egy területéhez. A motor felismeri, hogy mi merrefelé nézünk, mit láthatunk, és lehívja a szükséges adatokat az adott halmazból. Ha a kamera elmozdul, akkor a terület másik részét rajzolja ki , és az előzőleg kirajzolt rész feleslegessé vált darabjait kiüríti a memóriából.
Példának itt ez a két kép, ahol láthatjátok, hogyan is áll Geralt a csatában, és mit is rajzolt ki ennek függvényében a motor.
Na, hogy tetszik a megoldás?