Miután a Telltale megmutatta, milyennek kell lennie egy a The Walking Dead képregények alapján készült játéknak, most a Terminal Reality-n a sor, hogy méltó módon dolgozzák fel a sorozat két közkedvelt karaktere, Merle és Daryl Dixon kalandjait. Az IGN által készített interjúból sok érdekesség kiderült, melyeket most megosztunk veletek.
A The Walking Dead: Survival Instinct utóbbi karakter szerepébe helyez minket, akit, ahogy a sorozatban, a játékban is Norman Reedus alakít. A sztori az apokalipszis kezdetekor játszódik (tehát a sorozat történései előtt, amikor Rick Grimes még kómában hever), és Daryl Merle-lel oldalán (akit szintén az őt alakító színészről, Michael Rookerről mintáztak, és természetesen az ő hangján szólal meg) járja Georgia utcáit, hogy túléljenek egy újabb napot és különböző szúró-vágó szerszámokat állítsanak hörgő zombik fejébe.
A cél egyértelműen a túlélés, és nem kell attól félni, hogy az Activision egy "zombis Call of Duty"-t csinál belőle. Óvatosnak kell lennünk, elterelést kell használnunk, a nagy hangzavart okozó lőfegyverek pedig tabunak számítanak. A történet során arra is fény derül, hogy hogyan szerezte Daryl a védjegyévé vált nyílpuskát. A játék legizgalmasabb része még csak ezek után következik, amikor utunk során komoly döntéseket kell meghoznunk életről és halálról. Ahogy haladunk, egyre több túlélővel fogunk találkozni, akik csatlakoznak hozzánk. Kiküldhetjük őket feladatokkal, de mint mindig, óvatosnak kell lennünk, nem tudjuk, kiben bízhatunk. Adhatunk nekik fegyvert is, de mi van, ha ellenünk fordul? Vagy mi van, ha vissza sem tér, és az életerőt jelentő energiaital és egyéb forrás kárba vész?
A küldetések kétfélék lehetnek: egyrészt vannak azok, amikben el kell döntenünk, hogy melyik irányba haladunk tovább, milyen épületet, támaszpontot találunk biztonságosabbnak. Másrészt azt is meg kell választanunk, hogy a zombiktól hemzsegő sztrádán vagy a váratlan meglepetéseket tartogató kerülőúton megyünk. Ha a sztrádán kifogy a benzin, a játék véget ér, de visszatölthetünk egy korábbi ellenőrzőpontot és megváltoztathatjuk döntésünket. Az IGN interjújában többször is láthattuk a játékot futás közben pár másodperc erejéig, ezt tekinthetitek meg alább. Van még mit csiszolni a The Walking Dead: Survival Instinct kinézetén is, és reménykedünk, hogy a fejlesztők kihasználják az időt.