A szerepjáték műfaj képviselői általában halálosan komolyan veszik a műfaj sajátosságait, epikus történeteket dolgoznak fel, ahol mi vagyunk a pusztulás szélére sodródó világ utolsó mentsvára. Rajtunk áll vagy bukik az emberiség jövője, amidőn sorsunk beteljesedik, nevünket megannyi szűz foglalja imába. Vászongatyás kalandozóként indulunk, hogy hősies tetteket hajtsunk végre, mire a gonosz feje a porba hull, az univerzum legtapasztaltabb harcosaivá érünk. Na, ez a játék nem erről szól.
Túl az Opulencián
A The Mighty Quest for Epic Loot története szerint egy királyság lakói hihetetlenül gazdagok voltak, kastélyt kastély hátára emeletek, míg egy napon túlnépesedett a királyság, és egy talpalatnyi föld sem maradt a további gyarapodáshoz. Ekkor, hogy a fejlődésnek semmi se szabhasson gátat, a legtöbben - egy kis mágikus segítséggel - az égbe emelték saját kastélyukat, hogy ott folytathassák a fényűzést. A pénzügyi tanácsadók már akkoriban is az ingatlant és az aranyat tartották a megfelelő befektetésnek, így Opulencia lakói Smaug módjára halmozták fel a kincsekkel teli ládákat.
Persze a szomszéd kertje mindig zöldebb, mindenki egy kicsit többet akart. Hogy távol tartsák az illetéktelen betolakodókat, a vártulajdonosok csapdákkal és szörnyekkel árasztották el a kastélyok folyosóit. A rengeteg kalandot és még több kincset ígérő Opulencia természetesen felkeltette a kalandorok érdeklődését is, akik százával özönlötték el a királyságot, hogy kifosszák a kastélyokat, miközben saját kincseiket is megpróbálják megvédeni.
Kit válasszak?
A játékban jelenleg 4 kaszt közül választhatunk. Az eddig is elérhető Mage-Hunter-Knight trióhoz csatlakozott a Joan Jett ihlette Runaway, ezzel a a közelharcos karakterek száma is kettőre nőtt. Minden kasztnak 12 képesség áll rendelkezésére, melyek közül egyszerre 4 lehet aktív így okosan kell megválasztanunk, milyen kombóval vágunk neki a fosztogatásnak. Az itemizáció a már jól megszokott módon történik, különböző ruhadarabokat aggathatunk hősünkre, amelyek növelik annak támadó és védőértékét. Ezen tárgyakat akár magunk is legyárthatjuk a kovácsműhelyben, a legerősebb darabokat azonban nyilván a kastélyok kifosztásával és sárkányok levágásával szerezhetjük majd be. A kasztok közt még felmerülnek balance-problémák, néhány skill egyszerűen nem elég erős ahhoz, hogy megérje használni.
Legjobb védekezés a támadás
A játékmenet alapvetően két jól elkülöníthető, mégis nagyon összefüggő részre oszlik. Miközben más kastélyok ajtajait rúgjuk be, a sajátunkat is el kell látnunk a megfelelő védelmi rendszerrel. Saját várunkat különböző szörnyekkel és csapdákkal szerelhetjük fel, valamint lehetőségünk van a vár alaprajzának megváltoztatására is. A különböző struktúrájú szobáknak és folyosóknak köszönhetően kifejezetten komplex labirintusokat is építhetünk, melyet aztán elsőként nekünk kell teljesítenünk, így beállítva a szintidőt. A szörnyek és a csapdák fejleszthetőek, így brutális kombókat rakhatunk össze, amelyek rendesen megizzasztják majd a hozzánk látogató kalandorokat. Persze kit érdekel, ha lopni jött, izzadjon is meg.
Ha valaki elhullik a kazamatánkban, azért pontokat kapunk, ha pedig nem tudják a szintidő alatt végigverni a várat, üres kézzel kell távozniuk. Megpróbálhatjuk tehát megölni, lelassítani, vagy egy bonyolult labirintussal feltartani a hozzánk látogatókat, így biztosítva, hogy a kincs érintetlen marad. A zárt béta óta már tematizálhatjuk is a kastélyainkat, így nem kell mindig ugyanazt falat bámulnunk.
Fosztogatni mi magunk is járunk, természetesen más játékosok hasonlóan felépített kastélyaiba. Van pár előre megépített vár, mint például az 5 szintenként elérhető boss, melynek legyőzésével juthatunk a következő tierbe, általában azonban mások kincseit dézsmáljuk majd. Itt a Diablo-ban vagy Torchlightban már megszokott hack-n-slash rendszert követve darabolhatjuk az utunkba kerülő bestiákat. Ezekből pedig lesz bőven, és míg egyesektől egy jól irányzott vágással megszabadulhatunk, némely szörny igencsak megnehezíti majd a dolgunkat. A witch doctorra hajazó Dr Skull például menekül, folyamatosan csontvázakat idéz, egy közelharcos karakter számára kész rémálom. A frissítéssel sokat javult az AI, minionjaink elhátrálnak, hogy feltöltsék az életerejüket, így nem lehet csak úgy összehúzni a szobákat, oda kell figyelnünk a különböző egységekre.
Játszd újra Tutti
A játékmenetből adódóan a The Mighty Quest for Epic Loot hihetetlenül kompetitív. Nem koncentrálhatunk csak a fosztogatásra, hiszen az összelootolt kincseinket más játékosok percek alatt elrabolják majd. A támadóknak hál' Isten azonnal visszavághatunk, sőt, a játék minden egyes támadóról készít egy replay-t, amelyet akár többször is visszanézhetünk. Ennek köszönhetően kiszűrhetjük a védelem gyenge pontjait, megfigyelhetjük, hol sikerült a legjobban összezavarnunk az ellenfeleket, hol tudnánk még egy csavarral megnehezíteni a támadók dolgát. A legyőzött kastélyokat egyébként egy ötfokozatú skálán értékelhetjük is, bár a rendszer egyelőre nem működik tökéletesen, hiszen teljesen a játékostól függ, hogy egy kastélyra azért adott egy csillagos értékelést, mert a készítője egyáltalán nem foglalkozott vele, vagy mert ötödik nekifutásra sem sikerült teljesíteni a szintidőt.
Miért vagy olyan komoly?
Ahogy azt a bevezetőben is említettem, ne a pokol bugyraiban játszódó szívszorongató drámára számítsunk. A The Mighty Quest for Epic Loot egyáltalán nem veszi magát komolyan. A védelmünk csirkékből, vérbékákból és halálos hörcsögkerekekből áll majd, saját karakterünk pedig gúnyos megjegyzésekkel illeti nem csak az éppen kifosztás alatt álló várat, de olykor a saját becenevünket is. A fantasztikusan induló monológok poénjai sajnos olykor erőltetettre sikerültek, illetve a karakterek is elbírnának még pár új mondatot. Rengeteg kastélyt fosztunk ki egymás után, így az ismétlődő poénok kicsit rontanak az élményen. A dizájn egyébként tetszetős, a kastélyok kifejezetten szépek, a várfalak jól alkalmazkodnak a kameraálláshoz, így anélkül is könnyedén navigálhatunk, hogy forgatnunk kéne a nézetet. Az animációk szépek, a hangok és a zene is rendben van.
Mennyi az annyi?
A zárt bétában szinte rá voltunk kötelezve a fizetésre, hiszen karakterünk fejlődését csak így tudtuk meggyorsítani, enélkül pedig egyáltalán nem haladtunk előre a játékban. A Ubisoft teljesen újragondolta a rendszert, és egy sokkal szimpatikusabb megoldással álltak elő. Jelenleg csak a különböző skinekért illetve kastély-témákért kell pénzért vásárolható valutával fizetnünk, a fejlődésért nem. Emellett lehetőségünk van különböző boosterek (xp, pénz, loot) vásárlására, de ezek nélkül is kifejezetten pörgős a játék, nem érezzük majd úgy, hogy beragadunk, amennyiben nem nyúlunk a zsebünkbe. Sajnos csak az első karakter van ingyen, a többiért szintén Blinggel kell fizetnünk, ami természetesen játékkal is elérhető, csak jóval lassabban.
Végítélet
A The Mighty Quest for Epic Loot kifejezetten ígéretesnek tűnik, a Ubisoft Montreal jó úton halad, hogy egy izgalmas, hangulatos játékot dobjanak piacra. A Pay-to-Win érzést sikerült teljesen eltüntetni, a megjelenésig remélhetőleg sikerül a gyengébb képességet is szintre hozni, valamint orvosolni a balance-problémákat. A kastélyok felépítésének csak a játékosok képzelete szab határt, így jó ideig jelent majd kihívást a játék, további frissítésekkel pedig csak nő majd az élettartam.
Ti kipróbáltátok már? Mit szóltok hozzá?