Gondolom sok kiadó magasabb szintjein forrnak a fejek - mi van ezekkel az indie társaságokkal, akik jobbnál jobb és sikeres játékokat alkotnak? Mi a titkuk, akár Kickstarteres, akár másmilyen finanszírozásról van szó?
A The Legend of Grimrock a jelenleg épp felfutó nosztalgiahullám egyik kiváló példája, s egyben nagy sikere. Kiderült ugyanis, hogy a játékosok nem feltétlenül csak azzal akarnak játszani, amit a kiadók kiadnak - hanem igenis vágynak régi játékok, majdnem elfeledett stílusok mai változataira is. Ezt nemcsak a The Legend of Grimrock, hanem több sikeres Kickstarter project is bizonyítja (a végén még a Larry is be fog futni, ha minden jól megy: 69%-nál tartanak és még van 16 nap). Erre újabb bizonyíték a félig magyar fejlesztésű Sine Mora is (íme a tesztünk a kiváló lövöldözős játékról).
A nosztalgia-hullám másik érdekessége az anyagi siker - a The Legend of Grimrock 2 (azaz kettő) nap alatt visszahozta a befektetett összeget, pedig előrendelésben jelentős kedvezménnyel kínálták és nem a 35-45 eurós "teljes játék ár"-at használták, hiszen jelenleg is csak 11 euro a játék teljes áron (s ma még akciós mindig, hiszen a Steamen csak 9,89 euro).
Az Almost Human a következőket írta blogján:
"A játék fejlesztési költségei többszörösen visszajöttek, szóval a cég jövője nagyon biztatónak látszik. Mindenkinek nagyon hálásak vagyunk, aki megvette a játékunkat és támogatott minket!"
Hogy mi lesz a plusz bevétel hatása? Egyelőre nem tudni, azonban az biztos, hogy készül egy patch, amely bugokat, csalásokat és egyéb problémákat orvosol majd.
Íme egy 20 perces gameplay videó a játékból: