Mozgalmas volt az idei The Game Awards, számos bejelentés, trailer és vendég bukkant fel a show folyamán. Geoff Keighley-ék igyekeztek visszahívni a tavalyi nyerteseket, hogy adják át az idei díjakat, ennek köszönhetően a legutóbb maratoni hosszúságú beszédet mondó, a God of War Kratosát szinkronizáló Christopher Judge is jelen volt, hogy a legjobb alakítás kategória nyertesét kihirdesse.
Judge arra húzta fel stand upját, hogy ő tartja a leghosszabb TGA-s köszönőbeszéd rekordját, majd egy ponton bedobta minden idők egyik legnagyobb savazását: lazán közölte, hogy a tavalyi szövege valószínűleg hosszabb volt, mint az idei Call of Duty kampánya, amitől felrobbant a terem. Judge még hozzátette, hogy valószínűleg újabb céggel bővült a listája, ahová nem hívják majd dolgozni.
Tekintve, hogy a Call of Duty: Modern Warfare 3 kampányáról írt tesztünkben mi is panaszkodtunk a játékra (noha nem a hossza, hanem az összecsapottságára, igénytelenségére és lezárására), számunkra átjött ez a poén, de olyan világot élünk, ahol egy ilyen vicc után mindenkinek lesz minden áron közlendő véleménye arról, hogy mi helyes, mi nem, egyesek személyes sértésnek vették a dolgot. Az Infinity Ward egykori fejlesztője, Ajinkya Limaye például a következő szavakkal vágott vissza:
"Vicces, de az is ugyanolyan mókás, hogy a bevételek alapján a CoD [franchise] teljesen megsemmisíti a God of War játékokat, ez talán még viccesebb is."
A Sledgehammer Games egyik szoftvermérnöke, a Modern Warfare 3-on is dolgozó Darcy Sandall rávilágított, hogy az iparon belül lennie kellene betyárbecsületnek:
"Őszintén szólva, mint COD fejlesztők, hallottunk már sokkal rosszabbat is. De nem ezt vártuk egy kollégától, egy olyan eseményen, ahol elvileg az idei év játékipari eredményeit ünnepeljük. Különösen azon információk után, amelyek kiszivárogtak a fejlesztésről. Ez a vicc tökéletes pillanat lett volna arra, hogy átvezessen egy megjegyzésbe a krónikus túlhajszoltságról, a brutális határidőkről és a könyörtelen elbocsátásokról, amelyek teljesen elszabadultak az iparágunkban a profitszerzés nevében, tekintet nélkül az emberi áldozatokra."
A Treyarch egyik művészeti vezetője, Nelson Plumey visszatüzelt a játékidővel, noha nem feltétlenül elegáns összevetni egy kizárólag single player játékot egy olyan nagy csomaggal (kampány, multi, zombimód stb.), mint a Call of Duty, de ezt már csak mi tesszük hozzá.
"Képzeld el, hogy a felhasználó rövid ideig foglalkozik csak a játékoddal, miután játszott vele. Nem tudok azonosulni vele."
Az egyik ismert iparági bennfentesnek, a Windows Central munkatársának, Jez Cordennek viszont nem a humorral volt baja, hanem azzal, hogy ezt egy az alkotókat is éltető eseményen sütötték el:
"Mondjatok, amit akartok a Call of Duty MW3-ról kritikailag, de kurva szar, rossz ízlésre vall, hogy jóváhagytak valami hülye teleprompteres viccet, ami a fejlesztőket támadja. A fejlesztés azon a játékon hihetetlenül kemény volt, és jól dokumentált. A fejlesztőket támadni rossz döntés. És akkor azt mondjuk, hogy ünnepeljük a fejlesztőket, ja, meg a faszom"
Barry Sloane, aki John Price-ot szinkronizálta a játékban a csipkelődést választotta:
𝚃𝚑𝚊𝚝 𝙲𝚑𝚛𝚒𝚜𝚝𝚘𝚙𝚑𝚎𝚛 𝙹𝚞𝚍𝚐𝚎 𝚐𝚞𝚢 𝚠𝚛𝚒𝚝𝚎𝚜 𝚊𝚕𝚕 𝚑𝚒𝚜 𝚘𝚠𝚗 𝚖𝚊𝚝𝚎𝚛𝚒𝚊𝚕 𝙸 𝚑𝚎𝚊𝚛. 𝚃𝚊𝚕𝚎𝚗𝚝𝚎𝚍. 👀 🤡
— 𝙱𝚊𝚛𝚛𝚢 𝚂𝚕𝚘𝚊𝚗𝚎 (𝙾𝙵𝙵𝙸𝙲𝙸𝙰𝙻) (@BarrySloane) December 8, 2023
Ami a játékosokat illeti, nyilván itt is mindenki úgy érzi, állást kell foglalnia egy poén kapcsán, de ezzel már nem fárasztanánk titeket, így is túl lett fújva már megint egy vicc.
Sért valakit a fagyöngy?
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.