Kevés játék törlését követte akkora mértékű felháborodás, mint a 2012 és 2015 között fejlesztett Silent Hillsét. Hideo Kojima és a későbbi Oscar-díjas Guillermo del Toro közösen látták el a rendezői feladatokat, míg a főszerepre az a Norman Reedus írt alá, aki az akkoriban épp a csúcson lévő The Walking Dead miatt szinte egyik napról a másikra vált körülrajongott sztárrá.
Bejelentésétől fogva megkülönböztetett figyelem övezte a PlayStation 4-exkluzívnak szánt horrort, és miután a játszható teasert (P. T.) egyenesen imádta a nép, úgy tűnt, minden adott ahhoz, hogy minden idők egyik legjobb játékává álljon össze a Silent Hills. Csakhogy az ezzel párhuzamosan készülő, és jóval előrébb járó Metal Gear Solid V: The Phantom Pain fejlesztése során a Kojima és a Konami között annyira kiéleződött a feszültség, hogy végül kenyértörésre került sor, és a kiadó lelőtte a roppant ígéretes projektet.
Előtte sem volt mindig a játékosok szíve csücske, de az ominózus eset óta közutálatnak örvend a Konami, és ahogy a csalódott, mi több, dühös rajongók sem tudnak feledni, úgy Guillermo del Toro is mindig megragadja az alkalmat, hogy hol egészen durva hangnemben, hol finomabban, de azért a kiadó vezetésének tudtára adja, hogy nem frankó, amit műveltek.
Legutóbb erre az idei The Game Awards során nyílott lehetősége, amin ő adta át a díjat a legjobb látványvilággal rendelkező játéknak. Emlékeztetőül, ebben a kategóriában a The Artful Escape, a Deathloop, a Kena: Bridge of Spirits, a Psychonauts 2 és a Ratchet & Clank: Rift Apart versenyeztek egymással. A zsűri végül az Arkane Studios időhurkos FPS-ét találta a legjobbnak.
Del Toro a jelöltek ismertetése, majd a győztes megnevezése előtt ismét szóba hozta a régóta parlagon heverő franchise-t.
"Tudjátok, melyik franchise látványvilágát szeretem? A Silent Hillét. Remélem, egyszer kapunk majd egy újat."
Ha optimisták lennénk, azt mondanánk, hogy a rendező így adta a világ tudtára, hogy készül a következő rész. De nem vagyunk optimisták, hiába röppen fel időről időre a pletyka, hogy a nyerőgépek bűvöletében élő Konami hajlandó ismét a minimálisnál több figyelmet szentelni a játékfejlesztésnek és feltámasztaná több legendás sorozatát.
Mert még ha így is van, nehéz bízni egy olyan kiadóban, amelyik szerint az eFootball 2022 (szegény PES, béke poraira) készen állt a játékosok fogadására. Ráadásul egy ilyen játékkal szemben óriási elvárásokat támasztana a közönség, nem nyúlhatna hozzá bármelyik fejlesztőcsapat. A legjobb kezekben talán épp a széria atyjánál lenne, de őt lefoglalja az új horrorja.