Egyre több helyen olvasható, hogy a közösségi média illetve a cégek kommunikációjának erre a területre való kiterjesztése a 2011-es év nagy feladata. Ez már nem önmagában egy lehetőség, hanem egy szükséges feladat, amit meg kell
lépni: ki kell próbálni, hogy a cég számára milyen hasznot hoz a közösségi média felületein folytatott kommunikáció.
Az Online Marketing Akadémia nemrég megjelent „A kihagyhatatlan Közösségi Média” című tudásanyaga szerint, azonban vannak ennek az új világnak nehézségei, amire nem árt már a kezdetek kezdetén odafigyelni.
Könnyen félrecsúszhat a kommunikáció
Érdemes tisztán látni: hiába regisztrál valaki a Facebookon, hiába hozza létre a saját vállalkozásának üzleti oldalát, hiába gyűjti a Twitter követőket, és hiába használja esetleg a közösségi média adta további lehetőségeket, ha egy valami hiányzik, az
egész nem ér semmit.
A közösségi oldalakhoz frissen csatlakozott cégvezetőknek hatalmasak az elvárásaik, azonnal eredményeket akarnak látni. A közösségépítés azonban nem taktikai döntés, sokkal inkább egy hosszú távú stratégiai feladat. Vajon akik most szánják rá magukat és csatlakoznak a táguló közösségi terekhez, nem fogják majd fel csalódásként az egészet? Hogy ebből nincs azonnali közvetlen haszon? Hogy a regisztrálás után egyből nem megy minden úgy, mint a karikacsapás? Lesz elég kitartás? Rájönnek, hogy az egésznek mi a kulcsa?
Értékes, máshol nem beszerezhető információ
Hiba azt hinni, hogy az ügyféllel való közvetlen (személyes) kapcsolat ott kezdődik, hogy ajánlatot kér, vagy rögtön megrendel, és ott végződik, hogy kifizet bennünket. A
közvetlen kapcsolat már sokkal hamarabb elkezdődik az ügyfél számára az értékes tartalom révén, és ez az, ami hosszú távon képes odaláncolni őt hozzánk. Azért fog követni bennünket a közösségi médiában, mert olyan tartalmat kap, amit sehol
máshol. Lehetnek ezek háttér információk, betekintések a színfalak mögé, vagy az olvasó számára haszonnal kecsegtető valódi értékes tartalom. Ezért lesz az olvasóból „rajongó”, ezért fog követni bennünket a közösségi oldalakon, azonban az
is nagy igazság, hogy az értékes, gyorsan hasznosítható tartalom az egész online jelenlétnek a kulcsa.
Ma a közepes- kis- és mikrovállalkozások weboldalainak legtöbbje arról szól, hogy milyen nagyszerű is a cég, mennyire jó is az ő termékük, de arról szó sem esik, hogy mi újság az ügyféllel. Hol térül meg az ő befektetése, mi a haszon számára a közös munkából vagy a megvásárolt termékből.
Ha a mostanában egyre nagyobb népszerűségnek örvendő közösségi oldalakra ezzel a mentalitással lépnek fel a cégek döntéshozói, marketingesei, bizony nagyon sok mindenkit kudarc fog érni.
Rózsaszín vagy lila köd?
Sokan álomvilágban élnek, s minden üzleti probléma megoldását a közösségi médiában látják. Egyszóval rózsaszín felhőben élik meg a csatlakozás pillanatait, és ujjongva örülnek minden egyes megszerzett követőnek. Amikor azonban egy-két hét múlva ezek az emberek nem reagálnak azonnal pozitívan az üzleti ajánlatokra, az akciókra, akkor sokak számára leszáll a lila köd, és azt érzik, hogy a közösségi média nem más, mint ingyen cirkusz. Ingyen szórakoztatás, ami sokba kerül: idő,
energia, és nem ritkán pénz.
Az OMA.hu közösségi média tudásanyaga szerint,.ne csak egyszerűen a jelenlét és a folyamatos akciózás jellemezze a közösségi oldalakon lévő szereplést, hanem legyünk aktívak, mérjük fel milyen témákkal, írásokkal, videókkal tudunk kitűnni a
többiek közül, és közvetítsünk hasznos értékes tartalmat a virtuális társadalom felé!
Ezzel érhetjük el, hogy a Twitteren, a YouTube-on több követőnk vagy feliratkozónk legyen, vagy hogy a leendő vásárlóink bőszen nyomkodják a Facebookon a „Tetszik” gombot.
Ha kíváncsi vagy, a bűvös „hogyan”-ra, akkor itt online beleolvashatsz az Online Marketing Akadémia 200 oldalas közösségi média tudásanyagába >>