A tegnap kiszivárgott információk szerint a Tequila Softworks először a Microsoftot kereste fel az ötlettel, ők azonban nemet mondtak a finanszírozásra.
A Deadlightot is fejlesztő csapat játékötletének neve akkoriban még Echoes of Siren volt, és eredetileg Xbox-on illetve Windows 8-on játszhattunk volna vele. A csapatnak 3 millió dollárra és 24 hónapra lett volna szüksége, hogy befejezzék a játékot, a Microsoftnak azonban nem tetszett az ötlet.
A játék egy külső nézetes RPG, amelyben nagy szerepet kap a felfedezés, a craftolás és a túlélés. Nappal elsősorban a gyűjtögetésre fókuszálhatunk, míg este meg kell védenünk magunkat a támadóktól. Az általunk készített fegyverek, páncélok, illetve hogy nyílt terepen harcolunk-e, vagy erődítményt építünk magunknak, teljesen ránk van bízva. Nincsenek questek és NPC-k, a cselekedeteink határozzák meg, hogy hogyan alakul számunkra a történet.
Miután a Microsoftnak nem kellett az Echo of Sirens, a csapat felkereste a Sony-t is, akik azonnal lecsaptak rá. A játék így PlayStation 4 exkluzívként jelenik meg, így a trailer rengeteg Xbox One tulajdonosnak okozott szívfájdalmat. A kiszivárgott dokumentumok kapcsán Phil Spencert kérdezték arról, hogy miért utasították vissza a Rime ötletét.
@Astro_Toy We'll miss some, nature of the beast, its why I don't hate when games ship elsewhere. Cool to see team's idea turn in2 great game
— Phil Spencer (@XboxP3) 2014. február 19.
Spencer szerint hibáztak, de ezzel együtt kell élni. Igyekszik azokra a címekre fókuszálni, amik náluk vannak. Mellesleg örül annak, hogy a csapatnak végül sikerült megvalósítani az ötletet. Úgy látszik a Sony jó érzékkel választja ki az ilyen játékokat. A Journey egyszerű koncepciója is rengeteg ember tetszését nyerte el, talán a Rime is számíthat hasonló sikerre.