Hirdetés

Tanulmány: Világvezető a PC-s platform

|

Világvezető platformként hivatkoznak a PC-s rendszerekre, egy frissen megjelent tanulmány adatai szerint tavaly 11 milliárd dollárt termelt az iparág.

Hirdetés

A masszívan multiplayer online produktumok nyakába kapaszkodva tavaly nem kevesebb, mint 11 milliárd dolláros nyereséget produkált a PC-s szektor, tudhatjuk meg a PC Gaming Alliance és a Screen Digest frissen publikált tanulmányából. Számos bevételi forrást feltüntettek a State of the PC Gaming Industry 2008 című vaskos esszéjükben, az említett 11 milliárd dolláros végösszeg kiszámításánál bolti eladásokra, digitális disztribúcióra, online előfizetésekre, reklámokra és egyéb üzleti modellekre támaszkodtak. Az asztali rendszerek ezzel meghaladták a konzolok kombinált tavalyi hozamát, jelentette ki Randy Stude (PCGA elnök), majd hozzátette, a személyi számítógépeket illeti a világvezető platform megnevezés.


Tanulmányukban részletesen foglalkoznak a legnyereségesebb MMO játékokkal, összeállítottak tízes ranglistájukat az előfizetésekből és mikro-tranzakciókból befolyó összeg alapján. Nem okozott meglepetést a World of Warcraft első helyezése a maga 1 milliárd dolláros bevételével, a Blizzard megajátéka mellet számos ázsiai MMO alkotás nyeresége 100 millió dollár fölé kúszott. Kontinensünkön 22 százalékos növekedést regisztráltak az MMO szegmensben, a legnagyobb piaci részesedés 58 százalék, mellyel a World of Warcraft büszkélkedhet.

1. World of Warcraft
2. Club Penguin
3. RuneScape
4. EVE Online
5. Final Fantasy XI
6. The Lord of the Rings Online
7. Dofus
8. Age of Conan
9. City of Heroes
10. EverQuest II

A Warhammer Online késői megjelenése miatt kimaradt a vizsgált játékok közül, azonban a Screen Digest előrejelzései szerint jövőre biztosan megkaparintja valamely dobogós helyezést. Ezenkívül beszámoltak még a digitális disztribúciós rendszerek (vezető szerepben a Steam tiszteleg), valamint az ingyenesen elérhető, mikro-tranzakciós modellek  egyre növekvő térhódításáról. A jelentés szerint jelenleg egymilliárd aktív személyi számítógép található szerte a világon, melyekből 250 milliót használnak rendszeresen játékra. Ezen érték növelésén fáradozik a PCGA, a lehető legtöbb fejlesztőnél szeretnék elérni, hogy elsődlegesen a minimális rendszerkövetelményekre fókuszáljon, ezzel bővítve az elérhető felhasználók számát. Néhány érdekes statisztikai adat: felmérésük során 752 különböző processzorról, 539 különböző videokártyáról, 142 operációs rendszer variánsról és több mint 50 millió hardware kombinációról (nem számolva a memóriákkal és merevlemezekkel) tettek jelentést.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)