Egy évtizede vette át a The Coalition a Gears of War gondozását az Epic Gamestől azt követően, hogy a stúdió az önállósodás útjára lépett, a franchise jogait pedig eladta a Microsoftnak. A Seattle-i székhelyű stúdió azóta az első Gears of War felújított változatával, illetve a sáskák ellen küzdő COG (Coalition of Ordered Governments) katonáinak újabb generációjára fókuszáló Gears of War 4-gyel és Gears 5-tel lepte meg a rajongókat. Az imént felsoroltakon túl koprodukcióban készült el egy XCOM-szerű spin-off is Gears Tactics címmel, amiben a Splash Damage volt a The Coalition tettestársa.
Bár az újabb epizódok egyáltalán nem voltak rosszak, sok Gears-veterán visszasírja az eredeti részek nyerseségét, nem is említve azt a már-már horrorba hajló hangulatot, ami a széria nyitódarabjának, a fedezékharcot népszerűvé varázsoló 2006-os Gears of Warnak volt a sajátja.
Abban azonban még a Marcusékat háttérbe szorító új részek kritikusai is egyetértettek, hogy a The Coalition játékai bitang jól néztek ki, nincs még egy stúdió - az Epic Gamest magát leszámítva -, amelyik ennyire ügyesen bánna az Unreal Enginnel. Éppen ezért vártuk izgatottan, hogy megtudjuk, mit hozhatnak ki a srácok a motor legújabb változatából, pláne úgy, hogy a pletykák szerint a Gears 6-tal ismét közelebb navigálták a sorozatot a horrorhoz.
Maga a játék motorjával készült előzetes piszok jól festett, arra viszont nem számítottunk, hogy a Gears 5 sztorijának folytatása helyett a stúdió visszautazik a múltba egészen addig a napig, amikor először törtek a felszínre a sáskák.