Jó látni, hogy az utóbbi pár évben néhányan újra belevágtak abba, hogy komolyan foglalkozzanak a roguelike műfajjal. Ez a játékok egyik legnagyobb türelmet igénylő, legkönyörtelenebb műfaja, szóval talán annyira nem is meglepő, hogy csak az elvetemült Dark Souls-rajongók képesek egy ilyet végigülni. Ne mondja senki, hogy a hardcore cuccok elhaláloztak.
A Sublevel Zero eredetileg prototípusként kezdte a pályafutását, mely a Ludum Dare 29 keretében készült. A játékban a pályák véletlenszerűen generálódnak le minden egyes alkalommal, mentésre nincsen lehetőségünk, ha pedig meghalunk, az végleges. A játék története faék egyszerű: a valóság rejtélyesen elkezdett szétesni körülöttünk, nekünk pedig ezen körülmények között kell előállítanunk a technológiát, ami megmenti a klánunkat.
Egyébként kísértetiesen hasonlít az egykori Descentre, de a játék tervezője, Luke Thomspon szerint ez nem véletlen: "A játékot teljes mértékben az egykori kedvenc lövöldéink inspirálták, mint pl. a Descent vagy a Forsaken. Szerettük volna vegyíteni a retro és a modern elemeket a látványban, a játékmenetben és a király zenékben is, melyeket Will Bedford komponált. A Sublevel Zero egy olyan játék, amivel mi is szeretnékn játszani és meg akarjuk osztani ezt az élményt a játékosokkal."
A Sublevel Zero megjelenés valamikor idén nyáron várható. Nektek hogy tetszik?