Úgy tűnik, hogy a Firefly Studios munkatársai remek kapcsolatot ápolnak a Valve digitális rendszerével, mivel a várhatóan 2014 tavaszán érkező Stronghold Crusader 2 a lemezes kiadás esetében is követelni fogja tőlünk a hozzáférést.
A csapat marketing menedzsere, Nick Tannahill nem a szimpátiával, hanem a korlátozott erőforrásaikkal magyarázza a kötelező Steamet, mivel a stratégián két főállású programozó és két művész dolgozik (meg aki a kávét viszi nekik). Éppen ezért a Stronghold Crusader 2 fontosabb részeit - mint a skirmish módot, az AI-t, a kampányokat és más fontosabb játékmenetet érintő rendszereket - saját maguk készítik, viszont az achievementeket, a meghívókat, a statisztikákat és ehhez hasonló másodlagos funkciókat rábízzák a Steamre.
Persze lesznek még Steam funkciók ezeken kívül is (például Workshop és felhő támogatás, voice chat, achievementek, kártyák) a játékban, amiket vagy megjelenéskor, vagy később ingyenes frissítés formájában kapunk meg. Titeket zavar ez a megoldás vagy még pont belefér?