Legyen bármilyen sikeres egy-egy játék, hozzanak bármennyi pénzt a futószalagon készített folytatások, egy idő után megöli az ember lelkét, ha egy-másfél évtizeden keresztül mindig ugyanazt kell csinálnia. Ezért sajnálom például rettenetesen a LEGO játékokra kárhoztatott Traveller's Tales, illetve a Tony Hawk és Guitar Hero epizódokkal megfojtott Neversoft csapatokat. Kell a változatosság, na!
Lassacskán hasonlóan szoros cipőben érezhetik magukat a Piranha Bytes srácai azzal a különbséggel, hogy ők saját kútfőből gazdálkodnak, s nem tornyosul mögöttük egy gigantikus kiadó, amelyik minden kreativitást nélkülöző, pénztermelő tehénfejésre kényszeríti őket.
A GamesCom rendezvényén testületileg vett részt az egész csapat, miután már befejezték a Risen csiszolását, s leadták a kiadónak a minőségellenőrzésre és -biztosításra váró ún. Master Candidate lemezt. Ha ez átmegy a rostán, akkor aranylemeznek fogják becézni, és addig etetik, itatják, babusgatják, amíg szaporodni nem kezd.
Szóval az esseni lányok és fiúk most épp nagyon ráérnek, így nem volt nehéz elcsípni Michael Hoge dizájnert, aki lelkes pacsirtaként csacsogott a PC Games zsurnalisztájának kérdéseit hallván.
Elmondása szerint már javában dolgoznak egy új játék koncepcióján, ami szerepjáték lesz ugyan, de ezúttal teljesen más környezetbe helyezik. A Risen történetének folytatását is vállalják, amennyiben a kiadó elégedett lesz az eladásokkal, és felkéri őket a feladatra. Az új projektet illetően azonban makacsa hallgatásba burkolódzott, s még a rettegett kínai ujjfacsaró felemlegetése sem oldotta meg a nyelvét, ám annyit végül csak elmormogott bajsza rejteke alatt, hogy ő maga egy gőzgépes, fogaskereskes, technokrata RPG ötletét találja izgalmasnak. Mire lehet ebből következtetni?