Ahogy ez lenni szokott, egy kis bolygóval és néhány egyszerű űrhajóval kezdjük, s cél az egész univerzum elfoglalása.
Daniel DiCicco szerint: "A Stardrive lényege a hajó design és a harci engine. Modulokból rakhatjuk össze a hajóinkat , így mindenki önmaga tervezheti meg flottáját, ahol a hajómodulok elhelyezése is sokat számít a csatában. A csatában például ha az egyik oldalt nagy károsodást szenved el, át kell fordulni a másik oldalra. El lehet bújni az anyahajó pajzsa mögött, vadászokat lehet kiküldeni,aknákat lehet telepíteni és persze még rengeteg lehetőség van."
A főbb tulajdonságok listája:
A faj, amivel játszol rengeteg fizikai, szocióekonómiai, történelmi és hagyományt jelentő tulajdonsággal testreszabható.
Nagyon részletes, modul alapú hajódesign.
úgy is csatába vezetheted a hajóidat, mint egy arcade shootorben, de akár stratégiai játékként is játszhatod - egy egérkattintás kérdése az egész.
Taktikai alapokon nyugvó felszíni harc bolygók elfoglalására.
Több tucat fejleszthető technológia egyedi fejlesztési fával.
Idegen Artifactek, amelyeket megtalálva és összegyüjtve bónuszokat kaphatunk.
Kiterjedt diplomáciai lehetőségekháborúk elindítására és befejezésére, karaskedelemre, együttműködésre.
Multiplayerben is játszható.
A játék támogatásos alapon készül, egyelőre 480 dollárt gyűjtöttek össze a tervezett 7500-ból.