Kár vitatkozni azzal a ténnyel, hogy a StarCraft a népszerűségét a minden tekintetben tökéletesre hangolt multiplayerének köszönheti. Egyes helyeken nemzeti sportként számon tartott Blizzard klasszikus a kilencvenes évek végétől, baráti és nemzetközi szinteken is sorra szülte a felejthetetlen LAN-partikat, amely hagyomány a StarCraft II-vel megszakad.
Rob Pardo, a Blizzard feje tegnap egy interjúban elmondta, hogy a Battlne.net 2.0 lehetőségei mellett teljesen fölöslegesnek találták a LAN játékmód támogatását, úgy a StarCraft II esetében, mint a jövő Blizzard játékainál. Azt elismerte, hogy nem volt könnyű véglegesen továbblépni a LAN jól kikövezett, ám egyre korosodó ösvényéről, de az egyre fejlődő Battle.net rendszer és a kalózkodás elleni védelem ezt követelte meg -állítja Pardo.
Az tiszta sor, hogy a Blizzard saját kis hálózata olyan fícsörökkel is csábítja a játékosokat, mint a sokrétű kommunikációs lehetőségek, achievementek, statisztikavezetés és egyéb okosságok, melyekért valóban érdemes regisztrálni frissen vásárolt Blizzard játékunkkal. A kalózkodás elleni védelem pedig ott érhető utol, hogy ha valaki online szeretne multiplayert játszani a StarCraft II-vel, akkor az csak eredeti játékkal tud feliratkozni a Battle.net 2.0 rendszerébe, amiért pedig jobb esetben fizetett is. Ég veled SC II Lan Party!