Minden egyes új, ígéretes MMORPG bemutatkozásakor felmerül a kérdés, vajon jobb lesz-e, mint a World of Warcraft? Vajon képes lesz-e eladások tekintetében felülmúlni?
Őszintén, ki a csudát érdekel? A lényeg, hogy jó legyen, hogy szórakoztató legyen, s a játékos azt kapja a pénzéért, amire befizetett, s nem csak annak töredékét, amit az ilyen-olyan reklámszövegek fennkölt pátosszal átkötve beharangoznak.
A Star Wars: The Old Republic azon MMO-k közé tartozik, amelyekben megvan a potenciál, hogy méretes, és ami talán még fontosabb, hűséges rajongótábort alakítson ki magának. A jól ismert, és töretlen népszerűségnek örvendő világ végre olyan MMO formájában tér vissza, amelyik a történetmesélésre helyezi a hangsúlyt. Valljuk be, pont ez az, ami a legtöbb MMORPG gyengéje. Kár, hogy a fejlesztők többnyire azt hiszik, csak a szintlépés, és a lootolás már önmagában kimeríti a szerepjáték fogalmát, pedig jól tudjuk, hogy mindennek az alapja a történet.
Sithek és jedik feszülnek egymásnak, fénykardok csapnak össze sisteregve, sikoly és halálhörgés vegyül a Köztársaság romjai felett elhúzó vadászok keltette zajba.
A kétség kívül látványosra sikeredett mozin felül még azzal a bejelentéssel is szolgáltak a BioWare illetékesei, hogy több százezer sornyi dialógust rögzítettek, tehát a Star Wars: The Old Republic premierjével lezárul a néma MMORPG-k kora.