Nemrég hivatalosan is beköszöntött a digitális gyűjtögetős kártyajátékok kora. Ahogy a Blizzard elhatározta, hogy a Hearthstone-nal ebbe az irányba is nyit, hirtelen mindenki elkezdte felfedezni a műfajban lévő potenciált, és manapság már a legtöbb nagyobb franchise-hoz kötődik egy ilyen játék.
Néhányan „csak úgy” csináltak valamit, néhányan viszont tényleg komoly energiát öltek abba, hogy kidolgozzák a szabályokat, és a nap végén ők maradnak majd talpon. Tavaly a Konami megpróbált betörni a műfajba a Star Wars Force Collectionnel, ami elsősorban a mikrotranzakció miatt bukott meg. Most a Disney maga próbálkozik, és a helyzet lényegesen jobb.
A Star Wars: Assault Teamnek van története. Megfordulunk például egy Csillagrombolón is, de az univerzum számos egyéb, jól ismert területét is láthatjuk ellenfeleink mögött. Saját csapatunkat csak kártyákon szemlélhetjük meg, míg az ellenfelek 3D-s modelljei felsorakoznak velünk szemben. Minden karakter mást tud, ezt kihasználva kell minél hatékonyabban lealázni a velünk szemben állókat. Azt, hogy mi hogyan működik, nagyon könnyű megtanulni, a nehézséget inkább a megfelelő taktika kiválasztása okozza. És ez így van jól.
Csapatunk tagjait szabadon cserélgethetjük, játékbeli pénz elköltésével fejleszthetjük őket, és fejleszteni kell is, mivel az ellenfelek fokozatosan erősödnek. Persze itt megjelenik az a probléma, hogy a szükséges fejlesztési szint eléréséhez nincs elég pénzünk. Ilyenkor a szokásos két opciónk van: vagy előhúzzuk a bankkártyánkat, és feláldozzuk egy ebéd árát, hogy erősebb lapokat kapjunk, vagy visszamegyünk korábbi szintekre, és grindolunk egy kicsit. Az elhullott karakterek újraélesztése szintén prémium fizetőeszközt igényel, de ezeket meglepően kényelmes tempóban adagolják, csak azoknak kell fizetniük, akik nagyon belemerülnek az egészbe.
Az Assault Team néha egy kicsit erőltetett. Tudjuk, hogy lehetett volna jobb kártyajátékot csinálni a licenc felhasználásával, de már ez is eléggé szórakoztató, főleg multiplayer módban.