Az utóbbi hetekben gyakran szóltak a hírek a Star Citizenről, és egyáltalán nem olyan témák kapcsán, amiknek a fejlesztők örültek volna. Chris Roberts, miután visszatért a stúdióba az egyjátékos kampány kapcsán rendezett forgatásról, válaszolt az elmúlt hetek nagyobb kérdéseire, de nem sikerült mindenkit meggyőznie.
Először is, igyekezett ismét megnyugtatni mindenkit az FPS modul, a Star Marine állapotáról, ahogy szerinte az sem szokatlan, hogy Alex Mayberry távozik a csapattól. Szerinte ez egy ekkorára duzzadt csapat esetében (már több mint 250-en dolgoznak a Star Citizenen) normális, és a korábbi munkahelyein is ezt tapasztalta, ahol ekkorára nőtt a gárda. Emellett a blogposztban (de egy hosszabb videót is készítettek, amiben néhány fontosabb kérdésre válaszol) hosszasan kitért azokra a kétségekre, amik szerint a Star Citizen túl nagyra nőtt, és talán sosem jelenik meg emiatt.
„Vannak emberek, akik azt mondják, hogy mindez rossz. Hogy egy kisebb, kevésbé lenyűgöző játékot kéne készítenünk, hogy hamarabb kiadhassuk, és így megfelelhessünk a mesterséges határidőknek. Egy szóval szeretnék választ adni ezekre az állításokra: baromság! A Star Citizen azért fontos, mert nagy, mert egy merész álom. Olyan projekt, amibe mindenki félt belevágni. Nem azért támogattátok a Star Citizent, mert azt akarjátok, amit már láttatok korábban. (...) Mi pedig nem azért csináltuk végig ezt a kampányt, hogy bezsebeljük a profitot, és kiadjuk egy olyan játék gyenge másolatát, amit egyszer már megcsináltam" - írta Roberts.
Szerinte a drasztikusan megnőtt fejlesztési időre a nyitott fejlesztési folyamat a válasz, aminek hála sokkal több minden lesz kipróbálható a teljes megjelenés előtt, mint azt tervezték, és sokkal gyakrabban engedik, hogy írott, vagy videós formában betekintést nyerjenek a munkálatokba a támogatók, mint rengeteg más játék esetében. Ennek ellenére rengeteg rajongó írja a játékkal kapcsolatos alredditen, hogy kiégtek és belefáradtak a várakozásba. Kiemelték például, hogy az űrszimulátorhoz nem lenne szükség olyan feature-ökre, mint a háziállatrendszer, vagy az egyszerű taxirendszerből teljes és komplex featurré felfújt személyszállítás. A legnagyobb probléma pedig sokak szerint az volt, hogy Roberts ismét csupán a játék víziójáról beszélt, és nem mutatott mellé kézzelfogható bizonyítékokat.
Ehhez kapcsolódóan kisebb botrányt okozott, ahogyan egy másik játékfejlesztővel, Derek Smarttal bántak Robertsék. Smart már a kilencvenes évek óta fejleszt játékokat, amik gyakran a Star Citizenhez hasonlóan sci-fi témában készültek, jelenleg pedig független fejlesztőként dolgozik. Smart azzal vádolta a Cloud Imperium csapatát, azon belül pedig Chrish Robertset, hogy hazudnak a játékosoknak arról, hogy valóban elkészülhet az ígért formájában a játék. Szerinte a csapat túl gyorsan el fogja használni a pénzt, amit kaptak, ráadásul sokkal több feature-t próbálnak megvalósítani, mint amire eredetileg pénzt kaptak. A projekt költségvetése pedig nem fog sokat nőni, amit az is mutat, hogy júniusban sokkal kevesebb támogatás érkezett a fejlesztőkhöz, mint korábban.
Star Citizen has averaged -3m/month in funding all year then drops off a cliff in June? https://t.co/ju9Ba2NqiT pic.twitter.com/mjrs6glZ2n
— George Broussard (@georgeb3dr) July 20, 2015
A botrány akkor robbant ki, mikor Smartot eltávolította a Cloud Impreium, mert állításuk szerint saját játékának hirdetésére használta a Star Citizenre irányuló figyelmet. Visszafizették az általa a Kickstarteren ajánlott összeget, ezért cserébe pedig törölték a felhasználói fiókját. Smart szerint ez jogtalan volt, mert soha nem is posztolt az RSI fórumaira. Szerinte vele együtt azért adták vissza sok támogató pénzét, hogy egy még nagyobb kárt okozó jogi hercehurcát elkerüljenek. Sokan viszont nehezen tudják komolyan venni a fejlesztő véleményét, hiszen az ő jelenlegi projektje, a Line of Defense jelenleg is a Steam Early Access rendszerében van, pedig a fejlesztés 2009-ben kezdőddött. Ehhez képest nem kevés DLC-t ajánl (összesen 150 euró értékben), és a játék sem éppen tökéletes, hiszen az értékelések 79 százaléka negatív. Smart ügye többekben azt is felvetette, hogy szívesen visszakérnék a korábban felajánlott pénzüket, ám a kérések jelenleg nem kötelezik Robertset és csapatát.
Ti mit gondoltok az ügyről, hisztek még a Star Citizenben?