Sokan gondolták úgy, hogy most ütközött ki a Star Citizen hatalmas méretének és rengeteg feature-ének kezelhetetlensége, ugyanis az FPS-modul, a Star Marine csúszása után az a szintén nem túl jó hír érkezett, hogy a csapat egyik fontos tagja is otthagyta a csapatot. Ben Lesnic, aki a játék közösségével tartja a kapcsolatot, most megpróbálta lenyugtatni a rajongókat.
Az elég terjedelmes fórumposztot a Star Marine-nel kapcsolatos kétségekre adott válaszokkal kezdte: egyrészt szerinte tévesen gondolják sokan, hogy az FPS-rész határozatlan ideig lett elhalasztva, ami PR-nyelven azt jelenti, hogy törölték is. Elmondása szerint pontosan tudják, mikorra szeretnének elkészülni a Star Citizen lövöldözős részével, viszont nem szeretnének ismét ugyanabba a helyzetbe kerülni, mint korábban, ezért nem ígérnek semmit, amíg a technológiai háttér nincs a helyén. Lesnic szerint egyébként a késés „heteket jelent, nem hónapokat/éveket/évtizedeket”.
Másfelől sokan írták, hogy a Star Marine valójában csak egy az űrben játszódó Call of Duty lesz, ám Lesnic szerint az összes hasonlóság az, hogy két FPS-ről van szó. Sőt, szerinte nem igazán érdemes semelyik másik belső nézetes shooterhez hasonlítani a Star Citizen modulját, hiszen a Cloud Imperium alkotása alapvetően azt szolgálja, hogy összekösse az űrszimuláció különböző részeit. Lesnic szerint ez a rész lesz a „kötőszövet, ami összehozza bolygófelszíni részeket a hajóraszállással, azt pedig az űrharccal".
Ti bizakodóak vagytok a Star Citizen jövőjét illetően?