A 2002 óta működő City Interactive stúdió rengeteg játékot készített, melyek többnyire ugyanarra a sablonra készültek, és a budget kategóriát célozták meg, így minőségükben sem voltak kiemelkedőek. Talán ez is lehet az oka, hogy az igazi áttörést csak a 2010-ben megjelent Sniper: Ghost Warrior hozta el, mely általánosságban nem túl nagy, ellenben a City mértékével mérve kiemelkedő másfélmilliós összplatform eladási számot produkált. A második rész minden tekintetben jobbnak ígérkezik, és okunk van azt feltételezni, hogy minőségi terméket fogunk kapni. Lássuk hát mivel kecsegtet minket a lengyel fejlesztőbrigád.
Ahogy nevéből is adódik a történet szerint egy mesterlövészt, név szerint Cody Anderson kapitányt irányítjuk, aki egykor a Delta Force csapatát erősítette. Fiatalkorában Alaszkában nevelkedett, ahol elsajátította a vadászatot, hiszen miután édesapja életét vesztette Vietnámban, kettesben maradtak édesanyjával, és gondoskodnia kellett arról, hogy kerüljön valami étel az asztalra. A küldetések során négy, valósághűen lemodellezett területen fordulunk majd meg: a Himalája havas hegycsúcsain, Indonézia gyönyörű erdeiben, a sarkkör fagyos, kihalt hómezőin és Bosznia igazi meglepetéseket tartogató területein kell rendet tennünk.
Mivel a fejlesztők a Sniper: Ghost Warrior 2-t egy mesterlövész-szimulátornak szánják, nagy hangsúlyt fektetnek a realizmusra. Egy lövés sikeressége függ a szél irányától és erejétől, a játékos helyzetétől, légzésétől és a célponttól való távolságtól. Társakat is kapunk, akik segítenek nekünk felmérni a terepet, mi pedig támogathatjuk őket távolról. Nem csak egyjátékos és co-op mód, de többféle multiplayer móka is kipróbálható, ezekben nagyrészt a camperek találják majd meg a számításukat, nem feltétlenül pörgős deathmatch-ekre kell számítani, olyan játék úgyis van annyi, hogy alig férünk tőlük. Nagyobb távolságokat járművekben tehetünk meg, ami szintén újdonság a széria történetében, ahogy az éjjellátó és hőérzékelő szemüvegek is most szerepelnek először.
Fegyverek tekintetében hat mesterlövész fegyver (köztük a Remington MSR, a Barrett XM500 és az AW-50), automata fegyverek, nehézgéppuskák és robbanóanyagok állnak majd rendelkezésünkre. Az automata fegyverek azért kellenek, mert könnyen előfordulhat, hogy rossz helyet választottunk, és kénytelenek vagyunk átvágni a dzsungelen, ahol egy távcsöves puska azon kívül, hogy igen szép fejsérülést okozhatunk a tussal, nem a leghasználhatóbb. A robbanóanyagok között taposóakna és gránát is van, de ezek nyilvánvalóan nem a lopakodós módszer választása esetén lesznek a barátaink.
A grafikáért és fizikáért a CryEngine 3 felelős, amiről tudjuk, hogy ha ki van használva csak úgy gönyörködteti az ember szemét. Az eddig megjelent képek is arra engednek következtetni, hogyha esetleg nem szeretnénk majd a játékot, annak nem a látvány lesz az oka. A végtagok is szakadni fognak, főleg a nagy kaliberű fegyverrel bevitt lövéseknél kell eltakarni a 18 éven aluliak szemét. A mai kor igényeinek megfelelően a 3D támogatás sem maradt ki, ezt ugyancsak a CryEngine 3-nak köszönhetjük. A játék megjelenése 2012 második negyedévében esedékes, a támogatott platformok között pedig az Xbox 360, a PlayStation 3 és a PC szerepelnek.