A The Elder Scrolls V: Skyrim híreket nyomon követő játékosok emlékeznek, hogy néhány héttel ezelőtt mi is foglalkoztunk az Alexander féle Skyboost nevű okossággal, mellyel adott esetben akár a játék 100 százalékos gyorsulása lehetett az eredmény. A kommentek között számos olyan akadt, mely gyanította, hogy a Bethesda direkt nem foglalkozik a dologgal, többen hardvergyártói lobbizást véltek felfedezni mindezek mögött, és olyan is volt, aki szerint mindössze arról van szó, hogy tojnak a játékosokra.
Bármelyik feltételezés álljon is legközelebb/legtávolabb az igazsághoz/tól, a Bethesda bejelentette, hogy az érkező 1.4 beta patch még a SkyBoost-nál is komolyabb javulást fog eredményezni a teljesítményben. Gyakorlati tapasztalatok szerint a gyorsulás átlagosan +16 fpst jelent, de egyes esetekben a 30 fps-t is elérheti. Nem vitás, hogy ez nagyon jól hangzik, de ha az 1.4 patch ilyen mértékű javulást eredményez, akkor joggal merülhet fel a kérdés, hogy mégis optimalizálatlan lett volna a játék? Részemről azt gondolom, hogy ha minden játék maximum ilyen mértékű optimalizálatlansággal rendelkezik, akkor nagyon elégedett lennék (most nem a fősztorit is megbénító bugokra gondolok). A The Elder Scrolls V: Skyrim ugyanis szépen futott az egyáltalán nem fiatal masinámon.