Karácsony tájékán a figyelősebbek értesülhettek az Arisu féle TESV Acceleration Layer tool-ról, melynek működéséről a Bethesda fórumán lehetett olvasni. Az olvasmány nem hétköznapi játékosnak való, ezért ne is menjünk bele a részletekbe, legyen elég annyi, hogy elvileg a kódok 1 százalékának átírásával akár 30-40 fps-t érhetünk el, ami adott esetben 100%-os teljesítménynövekedésnek tekinthető. Arisu szerint mindössze három funkcióba kell belenyúlni, melyet meg lehet tenni manuálisan is, de ehhez kell némi hozzáértés és türelem.
Közben Alexander Blade létrehozta az Acceleration Layer Tool-ra épülő Skyboost-ot, melynek R3 verziója kompatibilis a The Elder Scrolls V: Skyrim legújabb verziójával. A sok rizsa mellett tehát a lényeg az, hogy Alexander megkereste a Bethesda-t, hogy a Skyboost módszere bekerülhetne a legközelebb érkező patch-be, melynek eredménye a PC-s The Elder Scrolls V: Skyrim játékok működésének jelentős gyorsulása lehetne. A megkeresés eredményéről a Skyboost alkotója így írt: "A Bethesda nem érdeklődik a Skyrim teljesítménynövelésével kapcsolatban. Nem szeretném megnevezni, hogy kitől kaptam ezt a választ, de ez van."