Vannak napok, amikor az ember jobban tenné, ha az elsÅ‘, keze ügyébe esÅ‘ súlyos tárggyal megsemmisÃtÅ‘ erejű csapást mérne a kitartóan csörgÅ‘ vekkerre, majd fejére húzná a takarót és tovább számolná a kerÃtésen átugráló fehér báránykákat. Ha szerencséje van, nem jön közbe semmi, átalussza az egész napot, és megspórol magának egy csomó kellemetlenséget.
Sajnos - vagy nem sajnos - nem láthatjuk elÅ‘re, hogy mely napokat lenne érdemes kihagyni az életünkbÅ‘l, Ãgy többnyire zsörtölÅ‘dve ugyan, de csak kikászálódunk az ágyunkból az ébresztőóra gyengéd noszogatására.
Az elrabolt rózsabimbó nyomában
Pontosan ez történik Simonnal, a játéktörténelem egyik legismertebb varázslójával. Az örökifjú mágus az új esztendÅ‘ közeledése végett ismételten fellövésre készÃtené elÅ‘ gigantikus tűzijátékát, ám a város Å‘rsége határozottan eme tevékenység beszüntetésére szólÃtja fel. Az ok, abban keresendÅ‘, hogy korábban békák potyogtak az égbÅ‘l, miután az ominózus rakéta egy korábbi változatát Föld körüli pályára állÃtotta. Alix, meglehetÅ‘sen szemrevaló barátnÅ‘je még azóta sem bocsátotta meg neki, hogy az egyik kétéltű keble halmai között kötött ki. A béka örült, mintha szúnyogtortát kapott volna szülinapjára, a szöszke csajszi visÃtott, mintha hangyász nyalogatná a fülét, Simon pedig akkora pofont kapott jutalmul, hogy az egyik szeme vendégségbe ment a másikhoz. Az elÅ‘zmények tehát felkészÃthették volna hÅ‘sünket a késÅ‘bbi történésekre, de Å‘ másnap reggel álomittas tekintettel és nyúzott ábrázattal szélesre tártja varázsszereket és kellékeket árusÃtó üzlete ajtaját az udvariasan kopogó elsÅ‘ vásárló elÅ‘tt. A Mágia Atyjának szakállára! Hiszen ez egy kis zöld emberke nagy mordállyal a kezében! - valami hasonló futhatott át Simon agyán, ezért azonnal becsapja az ajtót, s még a biztonsági láncot is beakasztja.
EgyelÅ‘re biztonságban tudhatja magát, de azt már nem sikerül megakadályoznia, hogy a marslakók elrabolják szÃve hölgyét. Bár Simon sokszor érezte már románcuk alatt, hogy meg tudná fojtani egy kanál vÃzben, azt azért mégiscsak be kellett látnia, hogy senki sem bánhat Ãgy egy nÅ‘vel, különösen, ha az Å‘ csajáról van szó, aki ráadásul a legnagyobb... khm...tövisekkel rendelkezÅ‘ rózsa, akit életében ismert. Simon felkerekedik hát, hogy megverekedjék a kis zöld emberkékkel. A világ megmentésében egyebek mellett Piroska és a Farkas, a korábbról ismert aranyos kis mocsári lény és mások segÃtik majd, akár tetszik nekik, akár nem. A nagy kaland során beépült titkosügynökökkel (A vakond egy vakond, hát nem vicces?), nÅ‘i ruhába bújt kalózkapitánnyal, óriási űrpolippal és egyéb teremtményekkel akaszthatjuk össze bajuszunkat, akár van olyanunk, akár nincs.
Divatosan szabott hálóköntös
A Goin' Downtown óta látványosan továbbfejlesztették a Silver Style házon belül készült grafikus motorját. A cel-shaded technikával megrajzolt 3D-s karakterek most már sokkal inkább beolvadnak a 2D-s hátterekbe, s bár a mozgásanimáció még messze van a tökéletestÅ‘l, az eddig kiadott képek alapján nem lódÃtanánk nagyot, ha ráfognánk, hogy szép. A helyszÃnek kidolgozottsága rendkÃvül alaposnak tűnik, tehát már elÅ‘re megszavazhatunk egy piros pontot a grafikusoknak. A középkori hangulatú mágikus város, a futurisztikus alvilág, a trópusi szigetvilág és a gÅ‘zhajtású csillaghajóval bejárható világűr mind-mind sajátos atmoszférával bÃr majd, és a képregényszerű látvány egyáltalán nem válik hátrányára.
A játékmechanizmus nem sokat változott azóta, hogy a szöveges irányÃtást felváltotta az egérrel való kattintgatás. Egy teszt során persze majd alaposan lezsűrizzük, de bármelyik olvasó nyakát rátenném, hogy most is a helyzetérzékeny kurzor - a képernyÅ‘ bizonyos pontjain annak megfelelÅ‘en változik kinézete, hogy milyen interakcióra nyÃlik lehetÅ‘ség - jelenti az orvosságot minden problémára. A pixelvadászatot elkerülendÅ‘ egyetlen gombnyomásra felvillannak a hotspotok, ahol valamit csinálhatunk. Ez a point & click szentháromság szerint a "kommunikál, megtekint/megvizsgál, össze-vissza taperol/csinál vele valamit" opciókra korlátozódik. Ha még mindig nem sikerült aktivizálni szürkeállományunk tetszhalott sejtjeit, akkor a tennivalóink feljegyzésére szolgáló, lelkiismeretesen vezetett naplóhoz fordulhatunk. Elvileg minden egyes elakadásnál háromszor nyújt valamilyen - egyelÅ‘re még nem tisztázott természetű - támpontot az iromány.
Simon vagyok és hódÃtani akarok
Maga a sztori nem lesz teljesen lineáris, ugyanis egy apró trükkel megpróbálják újabb végigjátszásra késztetni leendÅ‘ vásárlóikat a Silver Style srácai. A történet bizonyos pontjain döntés elé állÃtanak, amibÅ‘l az érzékenyebbek akár lelkiismereti kérdést is csinálhatnak, hiszen lehetünk jófejek, erÅ‘szakosak, de akár engedhetünk a vállunkon ücsörgÅ‘ kisördög követeléseinek is (Ilyenkor bármelyik fÅ‘gonosz összetépné a diplomáját szégyenében.). A kaland végére érve egy személyre szóló pszichológiai profillal gazdagodunk, ezért elsÅ‘re érdemes talán tényleg azokat a lépéseket megtenni, amelyeket a való életben is választanánk, hátha kiderül, hogy Ted Bundy reinkarnációját üdvözölhetjük valamelyik játékosban.
A point & click kalandjátékok humorosabb darabjaira jellemzően ezúttal sem maradhatnak el a filmes utalások, vagy egyes, való világbéli dolgok paródiái. Az egyik ilyen az UFO-elméleteiről ismert önjelölt tudósról, a svájci Erich von Dänikenről mintázott bábbal játszadozó Dr. Walden karaktere, kinek kedvenc mondása: "Az igazság odaát van." A Doktor ráadásul az ő esetében nem a titulust jelöli, hanem a keresztnevét. (Ez még nekem is fáj.)
Simon ötödik eljövetele elsÅ‘sorban azok számára készül, akik kellÅ‘en erÅ‘s gyomruknak hála képesek befogadni, sÅ‘t mi több, értékelni a német humor finomságait. Amennyiben a német nyelvterületen március végén - a világ többi pontján valamikor nyáron - esedékes premiert követÅ‘en kedvezÅ‘ fogadtatásban részesül a Simon the Sorcerer 5, akkor lenne rá esély, hogy a sorozat végre átlépje az egymilliós álomhatárt. Az eddig értékesÃtett bÅ‘ 700.000 példány egy rétegjátéknak számÃtó szériától még akkor is szép teljesÃtmény, ha már négy epizódon túl vagyunk.
GameStar