A Vivendi és hazai disztribútora, a CD Projekt megbízásából Mallorcán jártunk, hogy megtekintsük a Sierra Entertainment 2008-as kínálatát.
Nem könnyű az újságíró élete. Éjt nappallá téve küzdünk egy szebb, és jobban informált világért. Ha kell, több országon is átutazunk, és rendületlenül szállítjuk a híreket az olvasóknak. Essen eső, süssön Nap, számunkra nincs megállás. Ilyen és ehhez hasonló gondolatok kavarogtak a fejemben, miközben koktélt iszogattam egy öt csillagos mallorcai szálloda teraszán és bámultam a tengert, illetve a többi hozzám hasonlóan sanyargó külföldi újságírót, aki szintén a Sierra Spring Break 08-ra érkezett, hogy megtekintse a Sierra 2008-as játékait és találkozzon azok fejlesztőivel. De hagyjuk a nyomoromat, lássuk inkább, mi történt az utóbbi két napban.
World in Conflict, Ghostbusters...
Az első prezentáció témája a World in Conflict volt. Az egyébként nagyon szimpatikus Massive-es srácok jelenleg két dolgon ügyködnek: egyrészt készül a konzolos verzió, melynek irányítása (részben a hangvezérlés miatt) számomra meglepően hatékonyra sikerült (tényleg), másrészt PC-re jön a Soviet Assault kiegészítő. Ami a legfontosabb, a Massive nem akarja megosztani a multis tábort, ezért a multiban használt új egységeket mind megkapják az alapjátékkal rendelkezők, ingyenes letöltések formájában. Azért ez kedves, nem?
Az általam legjobban várt játék a Ghostbusters: The Videogame volt, és nem is okozott csalódást. Brendan Goss, a fejlesztés vezetője elsősorban a fizikai engine-nel büszkélkedett: okkal. A tömeg megjelenítése Pazar, de a leglátványosabb talán az volt, amikor többszáz hordó, miegyéb gurult egymásnak csapódva, oda-vissza a pályán, a legminimálisabb szaggatás, belassulás nélkül. Maga a játék fantasztikusan néz ki, de ami még fontosabb, nagyon hangulatos - aki kicsit is szerette a Ghostbusters filmeket, az imádni fogja.
...The Bourne Conspiracy, 50 Cent 2...
Konzolfronton sikerült egy kis időt eltölteni a 50 Cent 2-vel: bár maguk a fejlesztők is tisztában vannak vele, hogy az első résztől nem voltak oda a kritikusok (egy mellettem ülő svéd újságíró megnyugtatta őket, hogy ő az öt ember között volt, akiknek tetszett - megtapsoltuk) a folytatás tényleg remekül néz ki. Én a magam részéről nem jövök lázba egy kigyúrt, baseball sapis, golyószóróval lövöldöző fekete rappertől, de aki vevő a fílingre, annak ez lesz a hetedik mennyország. A gangsta paradise. (Azt azért vállalom névvel is, hogy a játék tényleg brutálisan jól néz ki.)
A másik nagy konzolos élmény a Bourne játék volt, melynek demója május végén lesz letölthető Xbox Live-on és a PlayStation Networkön. A játékot nem részletezem, olvassátok el korábbi előzetesünket. Tetszett, tetszett, de azért duzzogva megkérdeztem Emmanuel Valdezt, a High Moon Studios kreatív igazgatóját, hogy a PC-seket miért hagyták ki a jóból? A válasz meglepett: egyáltalán nem biztos, hogy nem lesz PC-s verzió, ők szívesen megcsinálják, ha nagy siker lesz a játék konzolon, akkor csak a Vivendin múlik majd... A Bourne volt egyébként a legnagyobb hatással az újságírókra: az jellegzetes „takedown" mozdulatok, amikor korlátba, falba, bármibe beleverhetjük ellenfeleink buciját, annyira hiteles, mindegyiknél egy emberként szisszentünk fel, és mindenki a maga nyelvén mondott egy jellegzetes szót, ami méltón kifejezte a megrökönyödést.
...És a többiek
Lesz persze új Spyro és Crash Bandicoot, illetve sikerült belepillantani a Sierra Online aktuális terveibe is, de sajnos kifutottam a helyből. A Sierra Spring Break 08 többi érdekességéről majd a májusi GameStarban olvashattok részletesebb beszámolót. Most pedig futok, és kerítek még egy koktélt, BRB.