Egyszer volt...
A történet szerint réges-régen egy istenség, Ayvenas készített egy könyvet, melybe elrejtette a világot, s az élet értelmét, s melynek neve Taborea. Miután megteremtette ezt a világot, látta, hogy amit teremtett, az nem jó, a teremtményei féltek, mert nem tudták, hogyan védjék meg magukat, szánalmasak voltak. Ezért Ayvenas beleírta a könyvbe saját megtestesüléseit, hogy megtanítsa őket, hogyan használják képességeiket. Így jöttek létre a kasztok, és a teremtés története. A világ elemei újra egyensúlyba kerültek.
Az emberek megváltoztak, mert ahogy a követek megtanították őket képességeikre, viszály alakult ki közöttük. Néhányan elkezdtek vadászni és jó célra használni képességeiket, néhányan rossz útra tértek. Ayvenas feladta a küzdelmet, magára hagyva teremtményeit.
Tutorjál fiam, harcos lesz belőled!
A játék az elején felajánlja, hogy végigvezet minket a gyakorló fázison, megtanulhatjuk a mozgást, a harcot, az NPC-kkel való interakciót, a küldetések felvételét. Egyik tulajdonsága a játéknak, hogy a régebbi szerepjátékokhoz hasonlóan a bal egér kattintására karakterünk odasiet a kijelölt pontra, ám mozoghatunk a jól megszokott WASD kombinációval is. Dupla kattintásra egyből a kijelölt kreatúrához szalad, és ütlegelni kezdi azt. A helyszín Taborea, mely 8 területre osztható, amelyek nevükben is kinézetükben is hasonlítanak a World of Warcraft területeire (pl Silverspring - Winterspring). Találhatunk még Dungeon-öket (Instákat), amelyek ezúttal minden esetben a föld alá vezetnek, jó mélyre. Miután körülnéztünk, felvehetjük első (vagy ha a tutorialon is végigmentünk, akkor második) questünket. Szintenként kapunk kis batyukat, melyekben fegyverek, armorok, potionok, illetve újabb batyuk találhatók, amelyeket a következő szinten nyithatunk ki. Ezeket a tárgyakat jó pénzért megveszik tőlünk a mindenféle árusok, de ha értékesnek találjuk, akkor viselhetjük is őket. A játék fizetőeszköze az arany, a gyémánt, és a piros kő, amely a zárt bétában még nem beszerezhető.
Jómunkásemberek
A ruháinkhoz, bár nem mindegyikhez, de amin található Rune slot, rúnákat csatolhatunk, melyek adnak valamilyen pluszt, például élet és különböző tulajdonságok növelése. A munkák közül nem kell választanunk, hiszen mindegyik egyszerre felvehető. A gyűjtögetős szakmák közé tartozik a favágás (woodcutting), a bányászat (mining) és a növényszedés (herbalism). Ezek közül mind a hármat megkapjuk a játék során, mert a gyűjtögetős questeknél szükségünk lesz rájuk. A gyártás előtt egy külön skill segítségével fel kell dolgoznunk az összegyűjtött anyagot, hogy használhassuk. A gyártó szakmák között szerepel a kovácsmesterség (blacksmithing), melynek segítségével ezúttal fegyvereket gyárthatunk. Szintén többnyire a fegyvergyártáshoz szükséges a Carpentry, azaz ácsszakma. A páncélgyártás külön szakmát kapott, Armor Crafting néven. Továbbá itt van még a Tailoring, Cooking és Alchemy, melyek a szokásos módon működnek. A legyártott termékeket eladhatjuk az Aukciós házban, de ugyanitt vehetünk számunkra hasznos alapanyagokat is.
Hé, merre van az arra?
A játék egyik látványos pozitív része az úgynevezett questhelper, melyet kedvünkre kapcsolhatunk ki és be, és melyben megnézhetjük, mit kell tennünk, merre kell mennünk, hogy kifarmolhassuk a szükséges quest itemet. A térképen láthatók azok a mobok, amelyek dobják ezt a tárgyat, tehát a játék ezzel is nagyban segíti fejlődésünket. A térkép egyébként mutatja az NPC-k pozícióját, illetve a gyűjtögetős szakmák fejlesztéséhez szükséges növényeket, köveket is.
Mindig a legfrissebb divat szerint
Karakterünk kinézetét akár menet közben is megváltoztathatjuk gyémántért cserébe, tehát ha meguntuk például a haj színét, két kattintással megoldhatjuk, hogy más színben virítson hősünk feje, és lám, máris szebbek lettünk - vagy nem. Ezen kívül még a haj stílusát is váltogathatjuk, csakúgy, mint a bőrünk vagy a ruhánk színét. Bizony ám, ugyanis a ruhánk olyan pontjait, amik épp nem fémből készültek, átszínezhetjük kedvünk, ízlésünk szerint. Nincs ez másképp a lovunkkal kapcsolatban sem, az ő páncéljának a színe is szabadon változtatható.
Szasztok, kasztok?
A játékban fellelhető kasztok között főleg ismerősöket találhatunk, mint a Rogue vagy a Warrior, de új kasztok is helyet kaptak a Knight és a Scout személyében. A Scout nagyjából a Hunterhez hasonlít, ám nincs petje. Ők főleg a távoli harcban játszanak szerepet, íjászkodás a fő szakterületük. A Knight az egyetlen olyan kaszt, amely viselhet Plate armort. Ezen túl az egyik legerősebb közelharci kaszt a játékban. A Rogue szerepében a már megszokott sunyi, alattomos karaktert kapjuk, aki a lopakodásban és a közutálat kivívásában játszik szerepet. A legerősebb közelharci kaszt a Warrior, mely gyakorlatilag Plate kivételével minden ruhát, illetve a lőfegyverek kivételével minden fegyvert tud viselni. A Mage-k természetesen a varázslatok mesterei, akik a tűz és fény erejét felhasználva küldik ellenfeleiket a túlvilágra. Továbbá a védekezésben is szerepük van, néhány varázslatával képes megállítani a közeledő ellenfeleket. Az utolsó kaszt képviselői a Priestek, akik természetesen a buffokat pakolgatják mindenkire, illetve a feltámasztás is képességeik között található. A továbbiakban várható még minimum két fel nem fedett kaszt. A kasztokat szabadon variálhatjuk, egyszerre 2 kaszthoz tartozhatunk, de nincs megszabva, hogy melyik melyikkel kombinálható. A második kaszt 10-es szinten vehető fel. Ha pl van egy 1000HP-s Knightod, és felvetted a Priestet második kasztnak, többek között a lakásodban vagy bármelyik class trainernél cserélgetheted őket, ám ha átváltottál Priestre, akkor csak 300HP-d lesz, első szinten kezdesz vele, valamint nem viselheted a Knight cuccokat. Az elsődleges kaszt ugyanúgy megmarad emellett, a lakásodban vagy a class trainernél bármikor visszaválthatod.
Nincs nálad véletlenül egy bank?
Vannak bérelhető dolgok is, mint például a bérelhető hordozható bank, aukciós ház és levelesláda. Ez így lehet, hogy kicsit furán hangzik, hogy zsebre rakhatunk egy egész aukciós házat, de mint tudjuk ez csak egy displayt jelent. Ezek bérlése gyémántba kerül. Emellett bérmentve kapunk egy saját házat a legközelebbi nagyvárosban, mely bármely város házitündérénél elérhető, s melyet kedvünkre berendezhetünk, úgy alakíthatjuk, ahogy az ízlésünknek megfelel. Én első megtakarított pénzemet rögtön egy ágyra és egy éjjeli szekrényre költöttem. A házunkban ládákat helyezhetünk el, melybe fölösleges értékeinket pakolhatjuk. A házunkat bővíthetjük gyémántokért cserébe, így több hely jut a tárgyaknak. Vásárolhatunk próbababát, amire felpakolhatjuk páncélzatunk, így ha sietünk egy raidbe, vagy kasztot váltottunk, egy kattintással átöltözhetünk a viselni kívánt ruhába. A szobánkba elhelyezhetünk a termékek gyártásához szükséges tárgyakat, mint például üllőt, vagy asztalt, így elkerülhető az, hogy valaki odajön hozzánk, hogy gyártsunk már neki ezt-azt, ha úgyis ott állunk. A kandallóban égő tüzet meggyújthatjuk, de akár el is olthatjuk, akárcsak a gyertyákat. Akár mások házaiba is bekukkanthatunk, ha kedvünk úgy tartja.
„Úgy harcolnééék veled!"
Játékostársainkkal (akik ezt engedélyezik) harcolhatunk a világ bármely pontján, de esetleg arénákban is. A Guildek is egymásnak szegődhetnek egy vérre menő guild háborúban, de akár a szerverek közötti harc is lehetséges. A játékosok a GM-ek ellen is harcolhatnak, éppen Varanas-ban, a játék fővárosában ütötték az egyik 200-as szintű GM-et. Vicces volt, ahogy körülbelül 20 karakter csapkodja a mestert, majd az a végén csak összecsuklik. A PvP eredmények rangsorolva lesznek, így a legügyesebb játékos örülhet, hogy neve ott csillog-villog a ranglista tetején.
Hadd nézzem!
Nah, de legyen ennyi elég a játékmenetről, következzen egy kicsit a játék grafikai elemzése. Mivel ez még csak a Beta verzió volt, így fura bugok (mint az, hogy forog a kard a karakter hátán) előfordultak, de ezt minden bizonnyal javítani fogják. A játék grafikája már nem mai darab, de mégis szebb, mint a World of Warcraft. Az animációk, a karakterek kidolgozottsága is helyén van. Bár nem túlzottan részletes, azért mégis élvezhető. A játék nem igényel túlzottan erős vasat, bár még mindig több energiát él fel, mint a Wow, de kevesebb helyet foglal a merevlemezünkön.
Mindent összevetve a játék jogosan törhetne a WoW babérjaira, de egy ingyenes MMO soha nem fog lesöpörni egy fizetőset. Igazából van a játéknak olyan része, ahol valódi pénzért vásárolhatunk itemeket, de ezek az itemek nem befolyásolják a játékot. Még kicsit kevésnek találtam a fajokat a játékban, de lehet, hogy bővül a továbbiakban, ez már a jövő kérdése. A nyílt béta már mindenki számára elérhető, szóval lépjetek bátran Taborea földjére!